fbpx

FT: Booking.com освобождава служители, въпреки финансирането от 4 млрд. долара

Booking.com, сайтът за онлайн резервации на почивки, съобщи на служителите си да очакват възможни уволнения през следващите месеци, само дни след като осигури обещаното финансиране от инвеститори на стойност 4 млрд. долара, за да се защити от тежките последствия, причинени от коронавирусната криза.

Във вътрешнофирмен разговор, изпълнителният директор на Booking, Глен Фогел е казал на служителите, че съкращаването на разходите ще бъде „съобразено с различните отдели на компанията“. В отговор на въпрос дали ще има уволнения, той е отговорил „вероятно да“.

Световният съвет за пътувания и туризъм прецени, че коронавирусът може да доведе до загуба на 75 милиона работни места от туристическия сектор в резултат на това, че страните затварят граници и хотели.

Конкурентите на Booking.com, Expedia, вече уволниха около 3000 души персонал тази година. Г-н Фогел каза на 530 служители по време на разговора, което беше съобщено за първи път от холандския вестник NRC, че резервациите в платформите на туристическата компания са спаднали 85 на сто, спрямо предходната седмица и че загубите на приходи са огромни.

За да намали разходите, туристическата компания, базирана в Амстердам, спря почти целия маркетинг, намали заплатите на висшите ръководители и въведе замразяване на наемането на нови служители.На около 50 служители в изпитателен срок в централния му офис, не са удължени договорите.

Кевин Копелман, анализатор на инвестиционната банка Cowen, каза, че той изчислява, че Booking вече разполага с около 8,5 милиарда долара пари в брой, за да преминат през кризата – около четири пъти повече от Expedia и Airbnb.

„Booking.com очевидно имат достатъчно пари, но това не означава, че няма да вземат много тежки мерки спрямо разходите си, предвид факта, че може да отнеме години, за да се постигне пълно възстановяване“, добави г-н Копелман.

За разлика от Airbnb и Expedia, които приемат плащания от клиенти предварително, по-голямата част от клиентите на Booking плащат, когато стигнат в хотела. Това означава, че не е трябвало да се възстановяват такива потоци от пари, като своите конкуренти. Booking каза, че „разглежда всички възможности и прави всичко възможно, за да защити служителите“.

Източник: Financial Times

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.