Пандемията удари тежко бизнеса на Expedia Group през второто тримесечие на 2020 година, след като туристическият гигант видя спад от 82% (566 милиона долара) в приходите си спрямо миналата година.
Приходите на компанията базирана в Сиатъл, САЩ са намалели с 78%, продадените самолетни билети с 85%, а приходите от реклама с 91%.
„Второто тримесечие на 2020 г. представлява вероятно най-лошото тримесечие, което туристическата индустрия е наблюдавала в съвременната история и Expedia, разбира се, не беше пощадена“, казва в изявление изпълнителният директор на Expedia Питър Керн.
Април беше „дъното на коритото“, каза Керн, тъй като анулиранията надхвърлят новите резервации. Той добави, че резервациите, които са намалели с 90% през второто тримесечие, са се подобрили през май и юни, но все още са значително по-ниски спрямо миналата година. „Ясно е обаче, че ще бъде неравномерно и непостоянно възстановяване, както и цифрите на заболелите от Covid-19 са нестабилни по целия свят и ограниченията на държавите и регионите се променят през цялото време“, казва Керн в изявление.
По-рано този месец Expedia сподели информация за бизнеса си, като отбеляза скок в резервациите на платформата си за наемане на почивки Vrbo. Компанията посочи „дестинации достъпни с автомобил“ като един от първите сегменти на пътуване, който е започнал бавно възстановяване.
Expedia заявиха, че Vrbo има по-висок приход от налична стая (REVPAR) от останалата част от бизнеса си за настаняване. “Хората имат реален интерес към модела на “цял дом” и могат да бъдат със семействата си сами, а не в общо пространство”, каза Керн.
Източник: www.geekwire.com