fbpx

Експертни мнения: Има ли бъдеще за новия „Thomas Cook“?

„Старият“ Thomas Cook, 179-годишна компания и вторият по големина туроператор в света след TUI, се срина през септември 2019 г. Fosun Tourism Group, китайски конгломерат за пътувания, който вече притежаваше известния Club Med, купи права върху марката на фалиралата компания за 14 милиона долара.

Сега, една година по-късно Fosun възкреси марката Thomas Cook като онлайн туристическа агенция thomascook.com продава директно пакетни плажни почивки в дестинации като Испания, Турция, Гърция, Хърватия, САЩ и др. Въпросът е: Има ли бъдеще за „новия“ Thomas Cook?

Мнението си по темата дадоха някои професионалисти от индустрията.

Питър О’Конър – Професор по стратегия в Бизнес училище в Южна Австралия: Предвид мащаба и пазарното присъствие на съществуващия глобален дуопол на онлайн туроператори (има се предвид Booking.com и Expedia), има много малко претенденти, които биха се осмелили да ги предизвикат. Въпреки това Fosum, със своите „дълбоки джобове“, изключителен опит в електронната търговия и дълбока вертикална интеграция в туристическия сектор, може да бъде компанията, която да оспори статуквото. Използвайки невероятното разпознаваемата марката на Thomas Cook и стратегически позиционирайки се като различен от съществуващите онлайн играчи, компанията има потенциала да определи собственото си пространство на онлайн пазара. Може да станем свидетели на (пре) раждането на третата голяма онлайн глобална туристическа марка.

Макс Старков: Силно съм скептичен по отношение на възраждането на Thomas Cook като онлайн туроператор, специализиран в продажбата на плажни и градски почивки, и ето защо:

а) Пътуващата публика не познава Thomas Cook като OTA (онлайн туроператор), поради което е необходимо да се дават големи средства за реклама, за да се изгради съответна разпознаваемост на марката.

б) Хиляди пътници са имали ужасяващи преживявания през 2019 г. – мнозина са останали в чужбина, мнозина са развалили плановете си за почивка след фалита на фирмата.

в) „Новият“ Thomas Cook трябва да се конкурира с много по-големи и по-добре финансирани конкуренти: с традиционни компании като по-големия си съперник TUI, огромните онлайн туроператори Booking, Expedia и China’s Trip, плюс алтернативни места за настаняване чрез доставчици като Airbnb, Booking и vrbo.

Това е монументална задача, изискваща монументални инвестиции. Не виждам това да се случва в сегашната среда с ниско търсене на пътувания и продължаващи правителствени ограничения за пътуване. Преди 15 години в Обединеното кралство имаше 7500 туристически агенции и малки / средни туроператори, днес има по-малко от 3000, а в САЩ преди около 20 години 25 000, срещу 7000 сега. Thomas Cook ще трябва да се конкурира с HotelBeds и WebBeds, две добре укрепени „банки с легла“ (Банката за легла е B2B компания, която купува стаи от доставчици на настаняване на едро на намалена цена за конкретни дати и ги продава на OTA, туристически агенти, авиокомпании или туроператори). Очевидно губещa стратегия. И при двата сценария Thomas Cook е обречен.

Симоне Пуорто – Основател и изпълнителен директор на Futurist: Доколкото ни е известно, новият Thomas Cook няма да бъде ОТА в класическия смисъл на думата, поне не в Европа. Тук всъщност Thomas Cook ще изтегли инвентар от няколко банки (а именно HotelBeds, Webbeds и Yalago), докато ще изгради свой собствен инвентар в Азия. Дори според думите на изпълнителния директор на Fosun Tourism Group, Джим Киан, изглежда, че ще има две, доста различни версии на компанията. „В Китай,“ заяви той, „Thomas Cook е възобновен като повече от обикновена онлайн туристическа агенция.“

Ерик Муньос – Главен търговски директор в Lybra.tech: Способността на „новия“ Thomas Cook да търгува като чисто онлайн бизнес ще бъде подобрена, след като няма допълнителни разходи за туристически агенции, няма да поддържа собствена авиокомпания и няма да управлява собствена марка хотели. Но дали бившите клиенти, които са резервирали в местната агенция Thomas Cook ще са готови да резервират онлайн чрез ThomasCook.com? Надявам се, но това не е гаранция. Наличието на силна офлайн марка за пътувания не означава, че те ще прехвърлят цялата тази репутация (и трафика) към новия си портал.

Източник: Макс Старков, Hospitalitynet

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.