fbpx

Експерти прогнозират основните тенденции на туристическия пазар в Германия през 2021 година

Оптимистична перспектива от ITB Berlin NOW и Statista прогнозира, че след огромния спад на пътуванията през 2020 година, тази година може да настъпи възраждане, движено от фактори като технологични иновации и персонализирани туристически услуги.

Двете компании посочиха, че експертите в индустрията и големите туристически компании като TUI очакват пазарът да се възстанови бързо, въпреки че предупредиха, че прогнозите могат да бъдат повлияни от постоянно променящи се обстоятелства. „Въпреки това се очаква хората да имат желание да наваксат последните няколко месеца пропуснати пътувания възможно най-скоро“, коментират те. Освен това, тенденциите, които вероятно ще се развият в туристическата индустрия в близко бъдеще стават очевидни. Експертите на Statista прогнозират, че по-специално технологичните иновации ще имат положително въздействие върху индустрията, например базирани на изкуствения интелект, персонализирани услуги и иновативни форми за представяне на туристическите услуги с виртуална реалност.

Според прогнозата на Statista световните приходи от пътувания и туризъм за 2021 г. се очаква да се увеличат с над 50% в сравнение с 2020 г. Германската изследователска компания прогнозира 55% загуба на оборот в туристическата индустрия за 2020 г. в сравнение с 2019 г.

В Германия и други големи държави възстановяването може да бъде постигнато благодарение предимно на вътрешния туризъм, който не е бил засегнат толкова силно, колкото международните пътувания, прогнозира Statista. Вътрешните пътувания генерират приходи от 259 милиарда евро през 2019 г., което представлява 85% от общите приходи от туризъм в Германия. Очаква се този дял да се е увеличил до 91% (173 милиарда евро) през миналата година поради спад на приходите от 60% (до 16 милиарда евро) от международни пътувания до Германия.

Междувременно повече от половината германски потребители са готови да приемат ограничения и мерки свързани с Covid-19 в дестинация, която изберат за почивка, според представително проучване проведено по поръчка на туроператора Dertour. За всеки втори човек мерките в дестинациите, както и офертите на туроператора за анулиране и промени в резервациите играят решаваща роля при планирането на пътуване.

Инго Бурместър, главен изпълнителен директор на DER Touristik Източна Европа, коментира: „Очакваме голямо търсене на съседни държави, както и на южните ваканционни дестинации като Италия и Хърватия, до които можете да стигнете със собствения си автомобил.“ Но втората по големина в Германия група туроператори също очаква голямо търсене за Турция и Гърция тази година.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.