Световната здравна организация обяви Европа за новия епицентър на пандемията COVID-19. Сега Европа отчита ежедневно увеличение на потвърдените случаи на коронавирус със скорост, по-висока от Китай през пика си през февруари. В допълнение към затварянето на граници, страни като Италия, Испания и Франция, наредиха всички индустрии, които не са от първа необходимост да се затворят. В Италия, която има най-голям брой потвърдени случаи в Европа, правителството въведе общонационално блокиране.
Тъй като светът увеличава мерките си за безопасност, затварянето на индустрии и забраните за пътуване оказаха огромно влияние върху европейския туристически пазар. В Европа се наблюдава рязък спад в търсенията на хотели. Въздействието силно удари “големите пет” страни. Разгледахме годишното сравнение на първото тримесечие на 2019 г. с първото тримесечие на 2020 г., за да оценим ефекта на коронавирус върху търсенето на хотели в Италия, Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство.
Италия

Най-резкият спад в Италия се случи през последната седмица, като възможностите за търсене драстично спаднаха през периода 9 -17 март, след като потвърдените случаи на COVID-19 ескалираха и страната влезе в национално блокиране.
Германия

Спадът в търсенето на Германия е по-малко драматичен в сравнение с Италия, но тъй като повече полети се отменят, границите се затварят, големите културни и развлекателни места също, очакваме да видим още спад в скоро време
Франция

Франция също наблюдава рязък спад в търсенето на хотели в рамките на последната седмица. Потенциално ще видим този спад да расте, тъй като Франция затегна мерките, за да гарантира, че хората излизат навън, само ако е необходимо през следващите 15 дни.
Испания

Подобно на Италия, Испания започна най-бързия си спад през последната седмица и половина. Хотелиери и онлайн туроператорите могат да очакват високи нива на анулиране, особено за резервации, които могат да се анулират безплатно.
Тъй като повече европейски държави затварят границите си, е разумно хотелиерите и OTA да запазят всички възможни бюджети, докато ситуацията се стабилизира. Повечето държави са наложили масови ограничения за пътуване и затворени туристически обекти. Хотелиери и OTA трябва да разгледат текущото си портфолио и тарифите за анулиране и да решат как да продължат напред. Маркетолозите трябва да се стремят към вътрешните пазари и да се разчита на вътрешен туризъм.
Източник: Koddi