Booking Holdings, които нарекоха себе си „най-големият, най-печелившият онлайн бизнес за пътувания в света“, бяха откровени за някои свои провали през годините, в своя репорт, който предоставят на акционерите веднъж годишно. Пълният репорт можете да намерите в линк, най-долу в статията.
Въпреки че отбеляза солидна 2019 г., Booking Holdings заяви в петък: „Въпреки това 2019 г. не беше без своите предизвикателства. Booking.com продължава да губи позиции на пазара в Съединените щати. Не видяхме желаните маркетингови резултати на Booking.com за бранда и през по-голямата част от годината бяхме по-бавни от желаното, в стремежа да изпълним редица наши цели за засилено сътрудничество и интеграция между нашите марки. “
Провал в САЩ
Още през 2015 г. Booking.com е изразходвал около 32,8 милиона долара за национални телевизионни реклами в САЩ и това дори не включва разходите за онлайн маркетинг. В доклада под израза “губи позиции” компанията явно иска да каже, не е успяла да направи достатъчно в конкурентната “борба” срещу Expedia на пазара в САЩ. Разгледайте следните данни от Google Trends, показващи търсения в мрежата за Expedia (червено), Priceline (жълто) и Booking.com (синьо).

Въпреки, че през последните пет години са инвестирани десетки милиони долари годишно, в рекламни кампании в САЩ, популярността на марката Booking.com е по-ниска дори от дъщерната им компания Priceline. Booking.com бяха критикувани, че се опитват да наложат европейския си бранд в САЩ, вместо да инвестират повече в американския продукт Priceline. Критика, която след като разгледаме статистиките, се оказва,че е била уместна.
Това обаче не е проблем само в САЩ, Booking Holdings не бяха доволни генерално от маркетинговите си усилия, а през август 2019 г. наеха бившия изпълнителен директор на Google, Арджан Дайк, като главен маркетинг директор, за да промени курса и постигне желаните резултати.
Смята се и, че някои от ключовите причини, поради които Глен Фогел пое допълнителната роля като изпълнителен директор на най-голямата марка на Booking Holdings – Booking.com, и компанията освободи Джилиан Танс на тази позиция през юни 2019 г., е, че представянето на продукти и иновации не се случва достатъчно бързо.

Connected Trip (Свързано пътуване)
През последните години Booking.com и Expedia се впуснаха в още едно съперничество, този път в стремежа да постигнат connected trip (свързано пътуване). Какво точно се има предвид под connected trip и какво мисли CEO-то на Booking Глен Фогел, може да прочетете в този материал- https://medium.com/@KristiLouis9/what-does-online-travel-really-mean-by-a-connected-trip-7cbc17785d3a
Междувременно, по отношение на сътрудничеството с брандовете на Booking Holdings, Priceline и Agoda разработиха международен продукт за полети, Rentalcars.com беше включен в Booking.com. Но напредъкът не беше достатъчно бърз. Плановете на Фогел за „свързано пътуване“(connected trip) се сблъскваха с препятствия още преди пандемията на коронавирус, която върна назад във времето, години усилия и труд. Затрудненията включват липсата на сътрудничество между марките, дългогодишните усилия за изграждане на “полетен продукт” за Booking.com.
Фогел спечели $ 14,7 милиона за 2019 година, но не получи бонус
Фогел е спечелил 14,7 милиона долара – почти изцяло акции през 2019 г. и това е спад с 27,8 процента в сравнение с 2018 г., когато той беше най-високоплатеният изпълнителен директор на онлайн травел агенция. Годишната средна заплата на служител на Booking Holdings е 50 418 долара през 2019 г.
Все пак Фогел, който обеща да не взема заплата до края на 2020 г. заради пандемията на коронавирус, не получи годишен бонус през 2019 г., тъй като Booking Holdings не постигна целта си за годишен приход (revenue target).
Линк към репорта- https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1075531/000130817920000206/lbkng2020_def14a.htm#63637651480677259:11576565