На 21 май Националният комитет за извънредни ситуации (НКИС) прие решение, с което се актуализира списъкът на Румъния с държави в „зелена“, „жълта“ и „червена“ зони от гледна точка на риска, свързан с пандемията от COVID-19.
Съгласно новия списък, България вече са намира в „зелената зона“, от която влизането в Румъния е свободно – не се налага карантина и не се изисква представяне на негативен резултат от RT-PCR или други документи.
В същото време обаче връщането от Румъния в България засега продължава по правилата, които съществуват в момента, с двете облекчения в сила от месец май.
На територията на България може да се влиза след предоставяне на:
- ваксинационен сертификат със завършен ваксинационен курс;
- отрицателен PCR тест или антигенен тест;
- документ за преболедуване на заболяването, не повече от 6 месеца от датата на влизане в страната.
Това е добра новина за българския туризъм в началото на летен сезон 2021. Припомняме, че румънския туроператор Travel Planner обяви, че хотели в България ще наемат румънски служители. „Няколко от най-добрите хотели в България възнамеряват да включват румънска храна и вече са наели персонал от Румъния.“ , сподели Себастиан Константинеску, генерален мениджър на компанията. Вече има няколко топ хотела, които възнамеряват да включват румънска храна и които са наели персонал от Румъния, най-вече за работа на рецепция и в ресторантите.
Междувременно Министеството на туризма вече работи активно, за да представи България като сигурна, гостоприемна дестинация, използвайки всички комуникационни канали; да осигури адекватна, точна и релевантна информация, необходима за бизнеса и институциите; да създаде условия за спокойна и сигурна среда за функциониране на бизнеса и ще постави акцент върху активна съвместна работа с българските задгранични представителства. В рамките на бюджета, с който разполага, Министерството на туризма ще извърши и надгради планираните дигитални маркетингови дейности, насочени към 18 целеви пазари, ще се фокусира върху маркетинг с нулев бюджет и дигитална кампания в социалните медии и google adds на пазари Германия, Великобритания, Полша и Румъния.