Изпълнителният директор на най-голямата хотелска компания в света Marriott International не очаква коронавирусът да преобърне хотелиерския бизнес завинаги.
Арне Сьоренсон многократно твърдеше, че въздействието на Covid-19 върху хотелиерството е по-лошо от терористичните атаки на 11 септември и финансовата криза през 2008 г. взети заедно. Но директорът на Marriott International все пак смята, че коментарите на анализаторите, че създалата се ситуация с вируса ще промени завинаги хотелската индустрия са преувеличени и безпочвени.
„Не мисля, че след като всичко свърши, хотелиерството и туризма ще изглеждат толкова по-различно, отколкото преди.“, каза Сьоренсон в понеделник по време на конференцията за пътуване и туризъм на Goldman Sachs. “Просто мисля за последните три кризи, които преживях с Marriott. Във всяка една от тях чухме, че има някои аспекти на бизнеса, които никога няма да се върнат.”
Сьоренсoн има впредвид рецесията през 1991 г., терористичните атаки на 11 септември и финансовия крах на 2008 г. Хотелите в крайна сметка се възстановиха до нивата от преди преди кризите след всеки спад, а директора на Marriott очаква да се случи същото и след коронавируса.
Въпреки че отбеляза технологичният напредък, уеб конференциите, дистанционната работа, Сьоренсон заяви, че не очаква нито един от трите да има постоянен ефект. Също така той коментира и много малкия процент резервации за групови пътувания.
„Смятам, че груповото пътуване е сегмента, който ще се върна най-бавно, но мисля, че това ще се случи. Важността на това да бъдем заедно е добре призната и добре разбрана”, и отбеляза “Може да отнеме няколко години, за да се върнем към нивата, на които бяхме преди.”
Първите дни на възстановяване все още се очаква да включват различен тип престой за гостите, които се настаняват, в който и да е хотел с марката Marriott по света. Marriott е една от многото хотелски компании, които въвеждат повишени стандарти за здраве и почистване. Компанията планира да използва електромагнитни пръскачки за почистване на помещенията. Ще бъдат наложени мерки за социално дистанциране, а функциите за мобилна регистрация ще ограничат взаимодействията в натоварени части на хотела, като рецепция.
„Смятаме, че е наложително да направим това, за да осигурим на нашите гости сигурността и увереността, от която се нуждаят“, каза Сьоренсон за новите процедури за почистване. „Подозирам, че това няма да е завинаги, а за определен период от време, докато вирусът по някакъв начин влияе за това как вземаме решения за пътуване.“
Marriott започва да показва много ранни признаци за възстановяване на бизнеса. Докато в началото на 2020 г. компанията наблюдаваше заетост между 7 и 8 процента в хотелите в Китай, Marriot започна да публикува множество обяви за работни места, за хотели на пазари като Чънду и Ухан. Компанията също така следва регионална маркетингова стратегия, насочена към пътуващите в Китай, включително промоции на подаръчни карти за стимулиране на бизнеса и стимулиране на търсенето. Средните нива на заетост в Китай наскоро достигнаха 40 процента. Отворените хотели в САЩ пък са достигнали 20-процентовата средна заетост, каза Сьоренсон.
Източник: Skift