Хотелите на много пазари по света отбелязаха ръст в дела на резервациите, идващи по техните директни канали през 2020 г. Според анализ на SiteMinder, базиран на данни от всички потребители на платформата в повече от 20 от топ дестинации в света, хотелските уебсайтове запазват челната си позиция в каналите за продажба през изминалата година.
„Вътрешният туризъм отбеляза сериозен подем и директните канали привличат много клиенти“, казва Джеймс Бишоп, директор на SiteMinder. „Това е добре за хотелите, защото директните канали са с много с много висока стойност и се надяваме, че хотелиерите са извлекли някои уроци, по отношение на това как могат да продължат да управляват този дял от преките резервации в бъдеще“

Един канал, който придоби известност през последната година, е Airbnb. Според SiteMinder, Airbnb дебютира сред 12-те най-добри канала в девет дестинации. Компанията за краткосрочни наеми се справи много добре с кризата и през летния период, от юли до септември е генерирала нетна печалба от 219 милиона долара. През 2019 г. лятната печалба на Airbnb е била малко по-висока (267 милиона долара).
Бишоп съветва хотелите да разберат кои канали могат да привлекат местни клиенти и гости от съседни страни, които могат да пътуват до техните места за настаняване. Тъй като туристическата индустрия наближава годишнина от първоначалните ограничения за пътуване на много пазари, Бишоп казва, че хотелиерите трябва да се поучат от опита си през последните 12 месеца, за да разберат къде има търсене.

„Ние знаем какво трябва да търсим. Можем да видим къде гостите искат да пътуват, от какви канали идват, какъв тип клиенти са“, казва той. „Така че ние сме в по-силна позиция по отношение на информацията и данните, за да вземем по-добри решения в този момент. Хотелиерите трябва да осъзнаят силата на данните и тяхната основна роля за успеха им“