След драматичното въздействие на пандемията Covid-19 върху бизнеса през 2020 г., Инго Бурместър, ръководител на DER Touristik- регион Централна Европа (Германия, Австрия, Швейцария), се стреми да рационализира бизнеса на германския туроператор с един екип за управление на всички продукти на компанията.
В рамките на преструктурирането на управлението, Свен Шикарски, досега отговорен за почивките Sun & Beach, ще стане първият главен продуктов директор (Chief Product Officer- CPO) на туроператора. Новият отдел „Един маркетинг“ (One Marketing) ще се ръководи от Матиас Ланге, който вече оглавява DER Touristik Online, съобщават от fvw.
Втората по големина туристическа група в Германия все още има два основни офиса и произтичащите от това паралелни структури – няколко години след сливането на базираните в Кьолн пакетни туроператори (ITS, Jahn Reisen) и базираните във Франкфурт специализирани марки (Dertour, Meier’s Weltreisen) в DER Touristik Германия.
Управленският екип ще бъде намален с 14 души. В същото време общата работна сила ще бъде намалена с 253 работни места на пълен работен ден. Компанията се стреми да постигне намаленията чрез доброволни напускания, вместо съкращаване, когато компанията дължи пари на служителите. Бурместър коментира: „Много сме тъжни, че трябва да се сбогуваме с толкова много опитни и дългогодишни колеги, но огромните ограничения за пътуване, произтичащи от пандемията Covid-19, не ни оставят друг избор.”
Шефът на DER Touristik за Централна Европа заяви, че основните цели на преструктурирането са да премахне историческите паралелни структури, да подобри процесите и да ускори цифровизацията.
Гледайки напред, Бурместър беше оптимист за по-добрите резултати през новата година. Но той подчерта: “Въпреки това не очакваме пълно възстановяване на туристическия пазар през 2021 г.”