DER Touristik Group обяви раздялата със своята малка скандинавска авиокомпания Novair в сделка за продажба на активи, за да рационализира европейското си портфолио и да се съсредоточи върху основния бизнес, съобщават от fvw. Германската група продава скандинавския превозвач на Jet Nordic Group, като сумата остава в неизвестност.
Сделката трябва да бъде завършена през август. Novair, който експлоатира само два самолета A321 Neos, превозва около 240 000 пътници годишно до ваканционни дестинации, най-вече в Южна Европа. Заедно с туроператора Apollo, те съставят скандинавското подразделение- DER Touristik Nordic.
Но изпълнителният директор на DER Touristik Group, Сxорен Хартман обясни, че управлението на авиокомпания не е основен бизнес за групата за туристически развлечения, която се състои предимно от туроператори, туристически агенти и хотели. “Нашата основна компетентност се състои в организирането и продажбата на пътувания. Експлоатацията на собствената ни авиокомпания не е част от основния ни бизнес”, каза той ясно.
В резултат на това групата сега изпълнява плана си за раздяла с авиокомпанията, която беше част от придобиването на европейските туроператори на Kuoni преди няколко години.
Германската компания, която е втората по големина европейска туристическа група след TUI, подчерта, че ще подпише дългосрочно стратегическо партньорство с новите собственици на Novair. Това ще осигури капацитет за Apollo и ще осигури добро използване на двата самолета. Лейф Вазе Ларсен, главен изпълнителен директор на DER Touristik, Северна Европа, обясни: “Това е план за бъдещето. Ние вярваме, че туристическият бизнес ще се възстанови значително след ерата Covid-19. Заедно Apollo и Jet Nordic Group могат да предложат още повече полети капацитет и да се фокусират изцяло върху клиентите.”
Припомняме, че дългогодишният изпълнителен директор на DER Touristik Group заяви по време на ITB Berlin, че очаква тенденциите от миналото лято да продължат поне „през следващата година и половина“. Той също така очаква повече фалити в туристическата индустрия и е критичен към държавната помощ за конкурентите.
В същото време резервациите ще продължат да идват много по-късно или в последния момент, докато клиентите ще искат повече гъвкавост и по-лесни възможности за анулиране, прогнозира Хартман. „Клиентите научиха, че понякога не е лесно да си върнеш парите за отменено пътуване.Това означава, че „гъвкавите тарифи“, предлагани в момента от туроператорите, може да са не само преходно решение“