DER Touristik е последната германска туристическа група, която обяви планове за широки икономии на разходите в отговор на спад в приходите през тази година. Преструктурирането на втората по големина туристическа група в страната ще включва предимно намаляване на работните места.
DER Touristik сега очаква германският пазар за изходящи пътувания да се свие с около 70% през тази година, поради пандемията Covid-19 и след това да се възстанови бавно. Реакцията на този драматичен спад на пазара “ще изисква гъвкавост, стройна структура, дисциплина на разходите и оптимални процеси”, заяви втората по големина туристическа група в страната.
Тъй като компанията няма планове да търси държавна помощ, тя иска да намали радикално разходите с около 30%, което ще включва намаляване на работните места. Освен това ще има преструктуриране, което ще включва по-тясно сътрудничество между неговите туроператори и туристически агенции.
Мерките се изготвят в момента и ще бъдат обсъдени с представители на персонала. Изпълнителният директор за Централна Европа Инго Бърместър заяви: „Covid-19 доведе до драстичен срив в резервациите за почивки. Възстановяването на туристическия бизнес ще отнеме много време. Ние сме изправени пред тази нова реалност. Ще съберем силите си и след тази безпрецедентна финансова година ще започнем по пътя към успеха. Ще трябва да направим сериозни икономии на разходи, но те са неизбежни поради драстичните ограничения за пътуване по време на пандемията,”
Само миналия месец DER Touristik заяви, че ще закрие клоновете си на 13 германски летища поради липса на търсене, удряйки 80 работни места. Въпреки това, компанията е закупила 25 туристически агенции Galeria, в които работят 100 души персонал, за да „запълнят пропуските“ в германската си търговска мрежа. В допълнение, цялостната DER Touristik Group наскоро закупи 50% дял в германската компания премиум ваканции Aldiana, за да разшири портфолиото си от хотели. Алдиана управлява 10 курортни комплекса.
Източник: /www.fvw.de