fbpx

Covid – free: Целта на Испания преди възстановяването на туризма

Туризмът е една от най-засегнатите индустрии от коронавирусната криза. Индустрията, която в Испания представлява 15% от БВП, е спряна, което излага на риск хиляди работни места и стотици компании. Възвръщането към нормалното състояние след този икономически застой е едно от най-големите предизвикателства, с които туризмът се сблъсква през последните години.

Ефектите от пандемията вече отчитат цифри, които показват пълния срив в туризма. Алиансът за високи постижения в туризма (EXCELTUR) отново преразгледа прогнозите си след последното удължаване на състоянието карантината, определяйки въздействието на пандемията върху туристическата индустрия на няколко милиарда евро през 2020 година., което би означавало спад от 81,4% в сравнение с предходната година, като Каталония е най-засегнатият регион в Испания.

spainlosses 1 Covid - free: Целта на Испания преди възстановяването на туризма

Наложените ограничения спряха икономическите двигатели в Испания, което може да доведе до икономическо свиване от 5,3% според консултантската фирма Simon-Kucher & Partners.

Протоколи за безопасност като първа стъпка

Възстановяването на туризма, според експерти, ще включва участието на публичния и частния сектор, здравни кампании за възвръщане на доверието на потребителите и активна реклама. Въпреки това, едно от основните предизвикателства, пред които е изправена индустрията, е колко голямо е разпространението на вируса, тъй като Китай, Европа и САЩ, основните пазари на испанския туризъм, са най-засегнати от пандемията.

Въпреки това индустрията е наясно, че не може да седи бездействаща, докато не бъде намерена ваксина срещу вируса. За Габриел Ескарер, вицепрезидент и изпълнителен директор на Meliá Hotels, първата стъпка трябва да е работа върху възстановяването на статута на Испания като безопасна дестинация. За целта той предлага провеждането на масови тестове и прилагането на протоколи в координация с публичния сектор. „Предприемачите трябва да гарантират, че туристическите обекти са безопасни, но протоколите трябва да бъдат по инициатива на публичния сектор.“

Необходимата международна координация

Координацията ще бъде от съществено значение за успешното възстановяване. Глория Гевара, президент на Световния съвет за пътувания и туризъм (WTTC), казва, че туризмът не може да си позволи протоколите да се създават и прилагат изолирано и да идват само от публичната сфера. Гевара категорично заяви, че трябва да има уеднаквени стандарти и протоколи. “Важно е също да се осигури координация между водещите страни и да се въздържат от независими практики, защото това ще усложни процеса на възстановяване на туризма. “

Освен това Гевара вярва, че връщането към нормалното ще стане поетапно, като се започне с вътрешни и семейни уикенд пътувания, след това ваканционния туризъм в Европа и завършва с пътуванията в чужбина. „Въздействието ще бъде асиметрично и възстановяването ще зависи от реакцията на правителствата към индустрията. Европа трябва да се координира, за да продължи напред. Ако всички играят своята роля, ефектът от кризата ще намалее. “

Преминаване към вътрешния туризъм

В бъдеще индустрията се надява вътрешният туризъм да стане основата за възстановяване сред ограниченията за пътуване по света, но покупателната способност на гражданите след месеци самоизолация предизвиква безпокойство. Експертите прогнозират, че лятото ще бъде белязано от „staycation“ (известен още като „holistay“), термин, въведен в индустрията, за да се определи периодът, в който хората посещават местни атракции или пътуват на автомобилно разстояние до забележителности, но избягват нощуването в хотели и други места за настаняване.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.