fbpx

Booking.com под прицела на Антимонополната служба на Русия

Федералната антимонополна служба (ФАС) на Русия е признала, че компанията Booking.com е нарушила клауза 3 от част 1 на член 10 от Закона за защита на конкуренцията. Това съобщиха от пресслужбата на ведомството. Според публикацията, Booking.com е злоупотребил с доминиращото си положение на пазара, като е наложил неблагоприятни договорни условия на руските хотели, по-специално необходимостта да се поддържа паритет в цените и условията във всички канали за продажба.

Напомняме, че съответното изискване в споразумението с обекта за настаняване, не позволява на последния да определи цената за своите хотелски услуги в други канали за продажба по-ниски от тези на Booking.com и да ги варира в зависимост от метода на разпределение. ФАС смята, че това води до ограничена конкуренция на пазара на агрегатори и накърнява интересите на хотелиерите. В допълнение Booking.com „заключват цели групи потребители до техните услуги и им пречат да получат услугите, от които се нуждаят от други участници на пазара“, казва Алексей Доценко, заместник-ръководител на ФАС Русия.

Федералната антимонополна служба ще издаде заповед на Booking.com да прекрати действия, които нарушават антитръстовото законодателство. Според него компанията ще трябва да изключи от споразуменията с хотели условията на широк и тесен паритет по отношение както на цените за услуги, така и на условията, при които се предоставят тези услуги.

Ако Boking.com откаже да направи това доброволно, агенцията обяви готовността си да се обърне към съда. Според юристи, въпреки факта, че Booking.com е чуждестранна компания, нейната дейност в Русия може да бъде обект на съдебни ограничения.

Компанията все още не е обявила дали ще се съобрази със заповедта, но подчерта, че са разочаровани от решението на руския антимонополен отдел. Според Booking нейните партньори имат възможността да „рекламират своите места за настаняване в Booking.com абсолютно безплатно“ пред милиони потребители по целия свят.

„С оглед на това, ние вярваме, че е честно хотелите да посочват поне същата цена в Booking.com, като тази на собствения си уебсайт. В допълнение, това също така гарантира, че хотелите, използващи всички безплатни услуги на нашата платформа за популяризиране на техните места за настаняване, няма да посочват завишени цени на нашата платформата“, казват в пресслужбата на компанията..

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.