fbpx

Booking, Airbnb, Expedia: Кой е в по-добра „форма“ за възстановяне

Cowen Equity Research публикуваха анализ, в който твърдят, че Booking Holdings е „в по-добра позиция да поддържа персонал днес и да инвестира във възстановяването“ в сравнение с други гиганти за онлайн резервации на пътувания, Airbnb и Expedia Group. Анализа, написан от Кевин Копелман и Емили Лавин, се фокусира върху изгодната ликвидна позиция на Booking, в сравнение с частната компания Airbnb и публичната компания Expedia.

Заб.: Cowen са американска и мултинационална банка за инвестиции и финансови консултации.

Cowen прецени, че триото има същите фиксирани разходи – около 750 милиона долара на тримесечие, но че последните промени в финансирането оставят Booking Holdings с около 8,5 милиарда долара ликвидност, а Airbnb и Expedia всяка с около 1-2 милиарда долара, след отливите на множество предплатени резервации.

Въпреки че Airbnb се похвали с около 2 милиарда долара в брой в началото на март и имаше достъп до револвиращ заем от 1 милиард долара, според Cowen, Airbnb подпомогна само потребителите, като се съгласиха да възстановят сумите по анулираните резервации, докато Booking Holdings и Expedia предприеха по-консервативни подходи.

Въпреки че Booking отправиха зловещи предупреждения какво може да се случи през втората половина на 2021 г., ако ситуацията се се влоши допълнително,Cowen стигнаха до заключението, че Booking Holdings е „по-добре капитализиран да инвестира по време на възстановяване на пътуванията“.

Трябва да се отбележи, че неотдавнашното финансиране на Airbnb от 1 милиард долара от две фирми с частен капитал достига 11-12 процента лихвен процент, като Booking предлага 3,25 милиарда долара от своите дългови предложения на около 4 процента и че Expedia е „парично ограничена“, според Cowen.

Когато информира инвеститорите за набирането на средства, Airbnb твърди, че краткосрочните наеми ще бъдат на по-добро място от хотелите по време на възстановяване на коронавирус, тъй като пътуващите ще имат по-голям контрол върху средата си за санитарни цели и могат да останат в по-слабо населени места извън градовете.

Booking Holdings обаче контрираха, че предлагат както краткосрочни наеми, така и хотели, така че може по-добре да угоди на пътниците, независимо от вида на престоя си. От друга страна, може да се спори, че Booking Holdings и Expedia са по-зависими от хотелите, отколкото Airbnb, като се има предвид,че повече хотели са затворени, а някои може и да не отворят отново.

Cowen прогнозират, че приходите от хотелска стая ще паднат с 50 процента през 2020 г. и ще скочат съответно с 50 процента и 33 процента през 2021 г. и 2022 г. Тези прогнози за 2021 и 2022 г. могат да се окажат прекалено оптимистични, като се има предвид, че все още може да няма коронавирусна ваксина през по-голямата част от 2021 г., а поведението на пътуване и ограниченията за пътуване на различни страни могат да бъдат значително променени за продължителен период. Все пак въпреки различните си способности да се връщат бързо в играта, Cowen вярват, че и трите компании – Booking, Airbnb и Expedia – „ще участват с ключова роля във възстановяването“.

Източник: Skift

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.