fbpx

Близо 2 години след фалита: Thomas Cook се завръща в Европа

Китайската група Fosun планира исторически рестарт за Thomas Cook в Европа с нови туроператорски дейности и бързо разрастване на популярните хотелски марки Casa Cook и Cook’s Club, заяви изпълнителният директор Алесандро Даси за fvw.

След шокираха всички и обявиха несъстоятелност на Thomas Cook Group през есента на 2019 г. Fosun, бившия най-големият акционер на британската група, придоби правата върху марката на Thomas Cook, Cook’s Club и Casa Cook само за 13 милиона евро. След като премина през най-тежката криза за туризма вследствие на Covid-19 миналата година, китайският конгломерат, който също е собственик на Club Med, сега планира завръщане за една от най-известните туристически марки в света.

Една част от тази стратегия ще бъде възобновяването на чуждестранни пътувания от китайски потребители след отпадане на настоящите ограничения. В момента Thomas Cook China е принуден да предлага само вътрешни пътувания и да работи като платформа за директни продажби за хотелиерите. Даси обясни, че за разлика от Европа несъстоятелността на Thomas Cook Group „едва ли е била проблем в Китай и не е повредила значително марката за (китайски) клиенти“.

Успоредно с това Fosun планира значително завръщане за двете бивши хотелски марки на Thomas Cook заедно с Club Med (който в момента управлява 65 хотела по целия свят). Модерната марка Casa Cook, ориентирана към по-младите туристи, насочени към начина на живот, има само два хотела това лято, единият на Родос (Гърция), а другият в Ел Гуна (Египет). Марката Cook’s Club ще работи с 8 хотела това лято- в Гърция, България, Турция, Майорка и Ел Гуна. Но групата вече има планове да се разшири до 30 хотела до 2023 г., когато търсенето се върне.

Междувременно Fosun възражда и Thomas Cook като туроператор в Европа. Стартът ще бъде във Великобритания, където компанията беше възстановена с бивши служители и логото на Sunny Heart миналия септември. Досега рестартирането беше спряно от ограниченията на международни пътувания за британците, но Даси е уверен, че Thomas Cook ще се завърне във Великобритания много скоро. Въпреки това, вместо да се опитва да се завърне като традиционен туроператор, новият Thomas Cook UK ще има различен бизнес модел и ще предлага динамични пакети, съчетаващи полети и хотели. „Thomas Cook UK е по-голям конкурент за онлайн туристически агенти като On The Beach или Love Holidays, отколкото за туроператори като TUI“, обясни Даси.

Fosun също иска да възроди известната марка на други европейски изходящи пазари. Групата разглежда Белгия и Холандия като следващите страни за рестартиране, а след това и Германия на по-късен етап. Това бяха бившите основни пазари на туроператора в континентална Европа. Остава да видим обаче колко силна е марката Thomas Cook на тези пазари след несъстоятелността през 2019 г. Въпреки това Fosun ясно вярва, че повторното стартиране си заслужава да се опита като част от международните му туристически амбиции.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.