fbpx

Анализатори: Световният туристически бизнес все още е много далеч от възстановяването

Намаляването на персонала на туристическия гигант Booking.com с 25% (около 4300 служители), станало известно на 4 август, предполага, че световната туристическа индустрия все още има много дълъг път към пълно възстановяване, твърдят анализатори от консултантската компания Global Data.

Припомняме, че Booking.com е най-големият актив на Booking Holding, който включва и услуги като Agoda, Priceline, Kayak, OpenTable, Momondo и други. Характерно е също, че бизнес участник, който работи изцяло онлайн, обявява големи съкращения. По този начин, въпреки признаците за възстановяване на търсенето, най-големите OTA (Онлайн туроператори) продължават да се борят с последствията от пандемията COVID-19.

„Фактите си остават факти, че 41% от пътуващите планират да се откажат от международните пътувания през 2020 г.“, казва Джоана Бонхил-Смит, анализатор за пътувания и туризъм в GlobalData. „Непрекъснато променящата се карантина, отмяна и възстановяване на пътуванията между дестинации по света продължава да разрушава доверието на потребителите, което е основна бариера за възстановяване на туристическата индустрия.“

„Като най-голямият онлайн туроператор в света, Booking Holdings несъмнено е една от най-добре подготвените за тази пандемия, но големите съкращения показват, че намаляването на разходите остава критичен отговор на кризата“, добавя Джоана Бронхил-Смит. В същото време бизнес моделът на OTA остава ясно стратегическо предимство пред офлайн туристическите агенции, но дори това не гарантира техния успех.

Други водещи онлайн туроператори, включително Expedia Group, TripAdvisor и Airbnb, вече драстично съкратиха персонала си в отговор на пандемията и в опит да намалят разходите. През май Booking Holding вече направи стратегическа оценка на дъщерните си марки Kayak и OpenTable, след което беше решено да съкрати персонала и да плати отпуск за редица служители. Това намали разходите с около 20%.

Печалбите на Booking Holding през първото тримесечие на 2020 г. не отразяват напълно влиянието на COVID-19. От януари до март 2020 г. обаче общият обем на резервациите е спаднал до 12,4 милиарда долара, което е 51% по-малко от същия период на 2019 г. (25,4 милиарда долара).

Източник: profi.travel

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.