Намаляването на персонала на туристическия гигант Booking.com с 25% (около 4300 служители), станало известно на 4 август, предполага, че световната туристическа индустрия все още има много дълъг път към пълно възстановяване, твърдят анализатори от консултантската компания Global Data.
Припомняме, че Booking.com е най-големият актив на Booking Holding, който включва и услуги като Agoda, Priceline, Kayak, OpenTable, Momondo и други. Характерно е също, че бизнес участник, който работи изцяло онлайн, обявява големи съкращения. По този начин, въпреки признаците за възстановяване на търсенето, най-големите OTA (Онлайн туроператори) продължават да се борят с последствията от пандемията COVID-19.
„Фактите си остават факти, че 41% от пътуващите планират да се откажат от международните пътувания през 2020 г.“, казва Джоана Бонхил-Смит, анализатор за пътувания и туризъм в GlobalData. “Непрекъснато променящата се карантина, отмяна и възстановяване на пътуванията между дестинации по света продължава да разрушава доверието на потребителите, което е основна бариера за възстановяване на туристическата индустрия.”
„Като най-голямият онлайн туроператор в света, Booking Holdings несъмнено е една от най-добре подготвените за тази пандемия, но големите съкращения показват, че намаляването на разходите остава критичен отговор на кризата“, добавя Джоана Бронхил-Смит. В същото време бизнес моделът на OTA остава ясно стратегическо предимство пред офлайн туристическите агенции, но дори това не гарантира техния успех.
Други водещи онлайн туроператори, включително Expedia Group, TripAdvisor и Airbnb, вече драстично съкратиха персонала си в отговор на пандемията и в опит да намалят разходите. През май Booking Holding вече направи стратегическа оценка на дъщерните си марки Kayak и OpenTable, след което беше решено да съкрати персонала и да плати отпуск за редица служители. Това намали разходите с около 20%.
Печалбите на Booking Holding през първото тримесечие на 2020 г. не отразяват напълно влиянието на COVID-19. От януари до март 2020 г. обаче общият обем на резервациите е спаднал до 12,4 милиарда долара, което е 51% по-малко от същия период на 2019 г. (25,4 милиарда долара).
Източник: profi.travel