По-голямата част от хората по света са готови да отидат на почивка веднага щом обстоятелствата позволят, показват резултатите от глобалното проучване на технологичния гигант Amadeus, публикувано в доклада „Дестинация X: Къде нататък“.
От май 2020 г. Amadeus е проучил над 8500 потребители на CheckMyTrip по целия свят. Повечето от анкетираните са планирали пътуванията си между юли и декември. В същото време повечето потребители са заявили, че разполагат с достатъчно средства, които планират да похарчат за пътуване.
„Наистина бях изненадана и насърчена, че хората са по-оптимистични относно финансовите си перспективи и планирането на разходите си за пътуване“, каза Мишел Батен, ръководител маркетинг в Amadeus.
По-специално, в Северна и Западна Европа, 55 до 58% от анкетираните казват, че планират да пътуват със същия бюджет, както преди началото на пандемията. Подобни нива са регистрирани в Америка. В същото време около една четвърт от клиентите на тези пазари посочиха, че бюджетът им за пътувания ще бъде по-голям, отколкото преди кризата.
Както се очакваше, възрастовата група с най-голям бюджет се оказа бейби бумърите (baby boomers), поколението, родено през 50-60-те години. Освен това тази група е най-вероятно да се въздържа от повечето традиционни възможности за пътуване.
68% от анкетираните от тази категория са заявили, че биха предпочели персонализиран пакет и биха се въздържали от ол инклузив курорти, пакетни почивки и круизи. Проучването също така показа, че потребителите са наясно с рисковете, свързани с транспорта и видовете настаняване. Много от анкетираните са заявили, че ще се опитат да се въздържат от трансконтинентални полети и по-често ще избират пътуване с кола. Те също така ще предпочетат да търсят недвижими имоти на Airbnb, вместо да останат в хотел.
Изследването на Amadeus също подчерта променящата се роля на туристическите агенти в новата реалност. Туристите признават, че в настоящата ситуация ще се нуждаят от повече професионална помощ от туристически агенти. Задачата на специалисти е да помогнат да предвидят всички възможни рискове при планирането на ваканция. Кризата накара много агенции да търсят по-добри начини да отговорят на нуждите на клиентите.
Източник: Amadeus