Американската компания Airbnb вече е част от фондовата борса и предлага публично своите акции на стойност 30 млрд. долара. В сравнение с други туристически гиганти като Booking.com (83 млрд. долара) и Expedia (17 млрд. долара), тази оценка може да изглежда на пръв поглед твърде висока. Airbnb обаче може да прерасне в най-важната, ако не и най-голямата туристическа компания в света, което означава, че всъщност акциите на Airbnb могат дори да бъдат подценени спрямо потенциала си.
Истинската сила на Airbnb се крие в уникалното му портфолио от реални домове, които потребителите могат да наемат. Това са имоти на хора, чиято работа на пълен работен ден не е да отдават жилищата си под наем. Те имат дълбока емоционална връзка със своите имоти и искат да могат да го дадат под наем на хора, на които могат да се доверят. Техният приоритет не е да се уверят, че домовете им са заети денонощно, а да ги пазят в безопасност, докато печелят странични пари. Airbnb е в състояние да задоволи тази нужда, благодарение на мрежата си от двустранни отзиви както за домакини, така и за гости, което свежда до минимум възможността за неприятни изненади.
За разлика от това, други туристически компании като Booking.com не са успели да повторят успеха на Airbnb. Например, бързо търсене на ваканционни домове на Airbnb и алтернативно настаняване в Booking.com разкрива, че портфолиото на Booking до голяма степен се състои от тип „апарт-хотел“ места за настаняване, експлоатирани от професионални собственици на множество имоти, чиято работа е да се управляват имоти и да се максимизират приходи.
Всъщност, докато изпълнителният директор на Booking.com Глен Фогел многократно обсъжда важността на изграждането на по-близка връзка със „собствениците на единични домове“ в продължение на няколко години, трудно е да се намерят типовете настаняване, които се намират в Airbnb. Въпреки че Booking.com отбеляза голям успех в разширяването на бизнеса си с алтернативни места за настаняване, дори побеждавайки Airbnb по някои цифри, изглежда до голяма степен се състои от професионално управлявани “апарт-хотели”.

Благодарение на силата на бранда, 64% от трафика на Airbnb идва директно на уебсайта след въвеждане в браузъра на URL адреса „Airbnb.com“, при 43% за Booking.com, казва от Valuechampion. Това е огромно конкурентно предимство за Airbnb, поради историческата зависимост на онлайн туристическата индустрия от Google. Не е тайна, че влизането на Google в туристическата индустрия навреди на Booking.com, Expedia и Tripadvisor, а причината, поради която акциите на Booking.com се справят много по-добре от останалите 2 публични компании, е относително по-ниската му зависимост от търсачката . Това, че зависимостта на Airbnb от Google е дори по-ниска от тази на Booking.com е сериозно конкурентно предимство.

COVID-19 унищожи туристическата индустрия. Всъщност обаче може да е помогнало на Airbnb в дългосрочен план. Тъй като тенденциите показват, че пътуващите отбягват груповите пътувания, включващи полети и престой в хотели, пътуванията по време на тази пандемия на практика се превърнаха в “шофиране до Airbnb”. Тази динамика, съчетана с бранда на Airbnb, означава, че тя поема по-голям процент от потребителския дял и расте по-органично.

Но не само Airbnb успя да възстанови бизнеса си по-бързо, но го направи, като същевременно намали разходите си за маркетинг от около 40% на 8% от приходите. За разлика от това, както Booking.com, така и Expedia продължават да харчат повече от 30% от приходите си за маркетинг.
