fbpx

Агресивно намаляне на разходите или позиция на изчакване? Директорът на Marriott с изявление

Въпросът в момент на криза като сегашната в туристическата индустрия е: Колко служители служители биват освобождавани от работа, колко ще бъдат запазени и колко дълбок трябва да бъде „разрезът“ за намаляване на разходите? Намаляте твърде малко и ще се наложи да го правите отново? Или пък ще „отрежете“ твърде голям процент от разходите и тогава може би конкурентите ще се възползват или възстановяването ще бъде твърде трудно? В специален разговор с анализатори в петък, след като пусна видео съобщение до служителите, изпълнителният директор на Marriott Арне Сьоренсън заяви, че е разколебан, дали намаляването на бюджета няма да се окаже твърде тежко за компанията в бъдеще.

Marriott пусна в принудителен отпуск хиляди служители по целия свят, а стотици управлявани и франчайзинг имоти спряха да оперират. Веригата очаква да прекрати или забави една трета от планираните вече инвестиции в рамките на $700 – 800 милиона долара през 2020 г.

Но дали други марки като Hilton или Accor, или пък Expedia или Booking.com, ще се възползват от коронавирусната криза в тяхна полза, когато търсенето на пътуване и ваканции се завърне?

„Също така се притеснявам, че ние – „режем“ толкова дълбоко в разходите ни и че процесът на възстановяване ще бъде по-труден, отколкото очаквахме и може би до известна степен да съжаляваме, че сме го направили толкова агресивно“, каза Сьоренсън по време на сесия с въпроси и отговори с анализатори. Той отбеляза,че има опасност конкурентите, които не подходиха толкова активно в намалянето на разходите, ще се възползват от това след края на кризата.

Той твърди, че ще има „засилено търсене от нашата клиентска база“, когато кризата избледнее. „Може да не се върнат на 100 процента, но ще се върнат голяма част от клиентите, вероятно доста бързо“, каза той.

През последните няколко години Marriott инвестира сериозно в развитие на директните канали за резерваации, като членовете на програмата за лоялност можеха да резервират с намалени цени на уебсайтовете на Marriott. Вероятно е, управляваните от Marriott хотели и франчайзинг имоти да се насочат към онлайн туристически агенции като Expedia и Booking.com, за да пълнят хотелите си, когато пътуванията се завърнат.

Запитан за вероятната форма на кампанията си за директни резервации, когато пандемията с коронавирус приключи, Сьоренсън изтъкна, че технологичните инструменти и програмата за лоялност Marriott Bonvoy ще продължат да бъдат ключовите двигатели. Междувременно веригата е удължила изтичането на Marriott Bonvoy Points до 31 август- наградите за безплатни нощувки няма да се прекратят до януари 2021 г.

 „Ще оцелеем ли толкова дълго? Уверен съм, че отговорът на това е да“. Той казва, че бизнес моделът на Marriott е „здрав“ и „чрез управление на нашите разходи и баланс по отношение, на които предприемаме агресивни действия, ние ще работим по този начин.“ Бизнесът по целия свят се опитва да работи по този начин, като тези, които са в най-добра финансова форма, се опитват да изчислят колко дълбоко да „режат“ разходите си и кога. По-слабите компании нямат дори този лукс.“, завърши изпълнителния директор на Marriott International.

Източник: Skift

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.