fbpx

62% спад на приходите от налична стая (RevPAR) в турските хотели

Според Асоциацията на турските хотелиери (TÜROB) за осемте месеца на 2020 г. средната заетост на хотелите е намаляла с 57,4% до 28,5%, средните дневни цени с 10,6% до 70,2 евро, докато приходите от налична стая (RevPAR) с 61,9% – до 20,0 евро.

Турската асоциация на хотелиерите отбелязва, че ситуацията изглежда добре през август. Така че заетостта на хотелите в Турция, като се има предвид пандемията, през август 2020 г. намалява само с 55,9% в сравнение със същия период на 2019 г. и възлиза на 34,7%. Във всички отношения това подобрение се дължи на руските туристи, пристигащи масово в турските курорти след 10 август, когато Русия откри полети с Анталия, Бодрум и Даламан.

През август 2019 г. степента на заетост на турските хотели е била 78,8%. А през август 2020 г., според данните на TÜROB, средната дневна цена на продадените стаи, изразена в ADR, се е увеличила със 7,7% до 111,5 евро. Приходите от налична стая (RevPAR), които се считат за най-важният показател за ефективността на хотелите, са намалели с 52,5% до 38,7 евро.

В сравнение с други турски провинции, Анталия показва най-добрите цифри в хотелиерския бизнес. Степента на заетост на хотели в Анталия през август 2020 г. намалява с 28,5% в сравнение със същия период на миналата година и възлиза на 59,7%.

Хотелите в Истанбул почувстваха кризата много по-силно, отколкото на южното крайбрежие. През август 2019 г. коефициентът на заетост на хотелите в Истанбул е 86,7%, а през август 2020 г. той намалява с 65,9%, възлизайки на 29,5%. Средната дневна цена на продадените стаи е 93,1 евро, което е с 11,9% по-малко в сравнение с 2019 г. RevPar регистрира спад от 70% на годишна база до 27,5 евро.

Източник: TUROB

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.