ForwardKeys, компания за анализ на пътуванията, разкри потенциалното въздействие от решението на страните-членки на ЕС във вторник вечерта,да затворят границите за 30 дни, за всички, освен належащи полети в съюза. До 48 200 полета и 10,2 милиона седалки са застрашени.
Оливие Понти, ForwardKeys, коментира: „Понастоящем не е ясно каква точно част от 48 200 полета между ЕС и т. нар. „трети страни” ще бъде отменена, тъй като насоките на ЕС ясно предвиждат, че услугата трябва да се поддържа за належащи пътувания и всяка държава-членка трябва да вземе решение относно степента на изпълнение в собствената си територия. Въпреки това е сигурно,че това ще окаже съществено отрицателно въздействие върху авиокомпаниите.“
Авиокомпанията, която би могла да пострада най-лошо от новите ограничения на ЕС, е Air France, която има около 800 000 места между ЕС и други световни региони. На следващо място, по ред идват Lufthansa, Emirates, KLM, Wizz Air, Qatar Airways, Ryanair, Turkish Airlines, Delta и Aeroflot.
По отношение на държавите, най-големите държавите от ЕС, губят и най-много полети. Най-силно засегната е Франция, която потенциално губи над два милиона седалки. Следва Германия, с малко под два милиона, а след това Нидерландия и Испания, всяка с около един милион седалки.
Рестрикцията на ЕС не се отнася за Обединеното кралство, които не се считат за „трета страна“, така че броят на местата, изложени на опасност, не включват въздушния трафик между Обединеното кралство и страните от ЕС. Въпреки това, с изявлението на Ryanair вчера, че очаква да спре “повечето, ако не всички” полети до 24 март, и да съкрати 80% от графика си преди това, въздействието върху европейските въздушни пътувания вероятно ще бъде значително по-голямо от тези 48 хиляди полета.
Източник: ForwardKyes