fbpx

Как да предпазим хотелския уебсайт и подобрим потребителското изживяване

В днешно време хотелският уебсайт представлява лицето на хотела, като неговата важност единствено ще се увеличава в идните години. Много голяма част от туристите ще проверят сайта ви, дори когато резервират през други платформи като booking.com. Зле работещ или изглеждащ сайт не би вдъхнал особено доверие и би се асоциирал автоматично с ниско качество на услугата ви, дори и да сте петзвезден хотел.

Сигурността на сайта ви е не по-малко важна – ако той спре да работи частично или напълно, това моментално ще се отрази на резервациите ви в този момент. Ако проблемът ви продължи с дни, съществува опасност да загубите хиляди лева в пропуснати резервации. В тази статия ще ви разкажем за няколко лесни метода, с които да предотвратите всичко това.

Редовен Back-up на сайта

Back-up или резервно копие, е задължителна мярка за сигурност за всеки един сайт. Това е архивирано копие на вашия уебсайт, което се съхранява в случай, че нещо се обърка с основния сайт. Така гарантирате, че при авария, просто ще замените спрелия/счупения уебсайт с неговото работещо копие, и всичко ще се върне както преди.

Важен фактор относно резервните копия е през какъв интервал от време се правят. Ако сайтът ви е статичен – нямате форма за резевации, и рядко публикувате новини или оферти, то тогава back-up веднъж месечно (или дори годишно) би ви свършил работа. Ако обаче получавате резервации на сайта си, и публикувате съдържание редовно, то тогава трябва да сте сигурни, че сайтът ви прави нов back-up всеки ден. Това е така, защото резервното копие съдържа данните единстветно от деня, в който е създадено – всякакви потребителски данни като резервации например, записани в сайта ви след момента на създаване на това копие, не фигурират в съответния back-up. Ако правите ново копие всеки ден, то минимизирате риска да загубите ценна потребителска информация.

Създаването на back-up най-често е автоматичен процес в хостинга ви. Повечето надеждни хостинг доставчици са активирали този процес по подразбиране. Въпреки това ви препоръчваме да се подсигурите и да проверите дали това е случая и при вас. Винаги можете да се свържете с техническата поддръжка на вашия хостинг и да разбрете дали функцията е активирана, и дали е с необходимата честота спрямо вашите нужди (например ежедневен back-up).

SSL Сертификат за сигурност

Първото нещо, което се забелязва дори още преди сайтът ви да е заредил е дали връзката с него е сигурна или не. Можете да видите това отляво на домейна на всеки един сайт, който зареждате; в Google Chrome например се появява иконка с катинарче:

image 1 2 Как да предпазим хотелския уебсайт и подобрим потребителското изживяване

Подсигуряването на връзката между потребителя и сайта ви става чрез добавянето на така наречения SSL сертификат към вашия домейн. При липсата на такъв сертификат, сайтът ви автоматично ще се показва като Not secure – не е безопасен. Това веднага би създало лошо впечатление у посетителя на сайта, и дори би го възпрял да направи резервация, която включва плащане с карта на вашия сайт.

image 1 Как да предпазим хотелския уебсайт и подобрим потребителското изживяване

Можете да добавите SSL сертификат през хостинга, на който е качен сайта ви. Някои хостинг компании предлагат това безплатно, докато други искат заплащане на годишен абонамент от порядъка на 20-30 лева. Ако все още нямате такъв сертификат, препоръчваме ви да се свържете с вашия хостинг доставчик ако имате нужда от помощ с добавянето му.

Безплатната онлайн услуга CloudFlare също включва безплатен SSL сертификат по подразбиране. Не бихме могли да ви препоръчаме достатъчно тази услуга, не само защото е напълно безплатна, но защото предлага някои много важни инструменти на едно място, достъпни за абсолютно всички. (Ако желаете да напишем пълно ревю на услугата и как можете да се възползвате напълно от нея, коментирайте във фейсбук или ни изпратете съобщение!)

Ускоряване на сайта

Скоростта на хотелския уебсайт е от изключителна важност за потребителя: съществуват множество прочувания по темата. По-долу можете да видите статистики с вероятността потребителя да излезе от сайта ви, ако дадена страница зарежда твърде дълго. При зареждане, по-дълго от 3 секунди, рискът се увеличава много рязко.

mobile page speed new industry benchmarks 01 21 1 Как да предпазим хотелския уебсайт и подобрим потребителското изживяване

Скоростта на сайта ви зависи от два фактора: колко добре е направен сайта ви, и колко ефективно става трансфера на информация между хостинга ви и крайния потребител. Докато първото е изцяло в рацете на вашия уеб разработчик, второто може да се подобри чрез кеширане (части от сайта, които се запазват на вашия телефон или компютър и зареждат моментално, вместо да се теглят наново от интернет) и така наречения CDN – Content Delivery Network. CDN-ът представлява мрежа от сървъри (подобно на вашия хостинг), които са разположени из целия свят, и така значително съкръщават разстоянието между потенциалния посетител на сайта, и сървъра, на който той е качен.

Услугата CloudFlare включва безплатно и двете – както много добро кеширане, така и CDN мрежа, която покрива целия свят. Така ще се сигурни, че сайта ви зарежда еднакво бързо както на потенциални туристи от Германия, така и от САЩ. За да се възползвате от нея, единствено трябва да се регистрирате и да свържете домейна си към тях (можете да се обърнете към вашия хостинг доставчик за помощ) – след това всичко ще заработи автоматично и сайтът ви ще работи осезаемо по-бързо за всички потребители.

Както вече споменахме, ако имате интерес да напишем по-подробно ревю на услугата Cloudflare, оставете коментар под поста ни във Фейсбук или ни изпратете съобщение на страницата!

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.