Google идентифицира три ключови тенденции, които определят възстановяването на световната туристическа индустрия след пандемията на коронавируса, както и потребителските навици и предпочитания през този период, пише Phocuswire.
Лора-Мари Аренс, ръководител на вертикалното търсене на пътешествия в Google за Азиатско-Тихоокеанския регион, отбеляза на онлайн конференцията WebinTravel Travel, че броят на търсенията, свързани с пътувания, е спаднал до една трета от нормалното ниво през март и април. В май месец обаче, вече има положителна тенденция.
Според Аренс, вътрешно проучване на Google през юли установява, че 84% от търсенията са били за затваряне на граници, забрани за пътуване и изисквания за влизане. Втората тенденция се отнася до здравето и безопасността: през август Google проведе проучване, което показва, че рискът от заразяване с вируса остава критичен фактор при планирането и желанието за пътуване.
Последицата от тази тенденция е рязкото нарастване на търсенето на вътрешния туризъм, което беше отбелязано от много анализатори през последните шест месеца. В същото време потребителите в много случаи избират по-малко натоварени дестинации на вътрешния пазар. Почти една трета от потребителите планират да пътуват вътре в страната си през следващите шест месеца, според проучване на Google през август 2020 г. В същото време по-малко от 10% декларират готовността си да заминат в чужбина през следващите шест месеца, дори ако бъдат премахнати ограниченията за пътуване.
Друга тенденция, отбелязана от представител на Google, е по-динамично възстановяване на пазара на краткосрочните наеми в сравнение с други места за настаняване.
„Краткосрочните наеми по време на ваканция се възприемат като по-безопасна възможност за настаняване, тъй като в този случай е по-лесно да се спазва правилото за социална дистанция и можете да контролирате собственото си хранене“, каза Аренс. Има обаче изключения от това правило. По-специално, само 12% от китайските потребители смятат, че споделянето на дома е по-безопасно. Останалите предпочитат хотелско настаняване.
Освен това през последните месеци Google усъвършенства интерфейса на своите приложения за пътуване, за да се съсредоточи върху политиките за анулиране за хотели, авиокомпании и други доставчици на туристически услуги.