Тази година германците планират по-малко почивки и пътувания, поради въздействието на пандемията Covid-19, според потребителско проучване, което намалява надеждите за възстановяване на средиземноморските и черноморските дестинации.
Само около половината от германското население планира да предприеме ваканционно пътуване през тази година, докато 19% все още нямат планове, според представително проучване на 2500 души (на възраст 14-75 години), проведено от маркетинговата агенция FUR.
Една трета от германците все още не са сигурни къде да отидат
Първият процент е значително по-нисък от този през януари тази година, преди кризата, когато подобно проучване на FUR установи, че 72% от германските потребители „определено или вероятно“ планират да отидат на почивка тази година. През 2019 г. 78% от германското население е предприело ваканционно пътуване от поне пет дни, сочат данни на FUR.

Последното проучване установи, че 30% от германците са решили къде искат да отидат на почивка. Германия беше топ дестинацията, много по-напред от Австрия, Италия, Испания, Холандия, Франция, Дания и Гърция. Други 15% искат да пътуват, но все още не са избрали дестинация. Релаксацията е топ мотивацията за почивка, последвана от плажната почивка.
Туроператорските ваканции остават популярни
Попитани за предпочитанията си за дестинация за почивка, две трети са казали, че дестинацията и настаняването трябва да имат най-добри хигиенни условия, докато 50% са казали, че възможността за бързо връщане, ако е необходимо, също е важна.

Тези мнения се отразяват върху популярността на пакетните празници. Около половината от анкетираните предпочитат да пътуват с туроператор, който ще се грижи за клиентите в случай на спешни случаи. За разлика от тях около 43% ще организират сами пътуването и почивката си и ще използват индивидуален транспорт, предимно собствена кола. По отношение на настаняването, 41% от анкетираните искат да останат някъде, където ще имат малък контакт с други хора, докато 32% предпочитат дестинация, която вече познават.
Много немци не са във ваканционно настроение
Тези модели на търсене също са откроени в скорошно проучване на Yougov за информационна агенция DPA. То установи, че 35% от германците “изобщо не са във ваканционно настроение тази година”, а други 22% имат “смесени чувства” относно отиването на почивка.
Плюсовете и минусите на по-малко туризъм
Кризата с Covid-19 би могла да има един положителен ефект: убиване на свръхтуризма. Близо една трета (29%) го намират за “положително” или “много положително”, ако в тяхната дестинация има по-малко туризъм.
Източник: FUR