Пътешествениците от поколението Z вярват, че туризмът благоприятства местните общности и същевременно дава лични облаги на пътуващите, като например: начина на възприятие относно чужди култури и изграждане на житейски опит придружен със самоувереност. Това е само част от научните разкрития, публикувани от European Travel Commission (ETC), които целят да обогатят разбиранията ни спрямо главните мотиви за пътуване и мирогледа на поколението Z.
С възрастта, младата популация повишава интересите си за пътуване, което се отразява и на нарастващия броя пътешественици. Мотивите на младежите са от съществено значение, за да се определи развитието на туризма през следващите години и какво отражение по-точно ще даде в Европа и в останалата част на света.
Тъй като са силно свързани помежду си, поколението Z израства по време на безпрецедентна осведоменост във връзка с човешкото поведение и здраве, технологии и влиянието на човечеството върху околната среда. Нагласата, убежденията и в допълнение, отношението към пътешествията на поколението са сформирани в резултат на няколко главни фактора, чието значение придобива изключителна важност още в началото на 21-ри век. Това включва появата на различни явления като глобализацията, финансовата криза през 2008, проявите на тероризъм, изменението на климата, както и напредъка в технологиите.
Резултатите от проучването са базирани на количествен метод. То е проведено сред общо 2 800 участници, представляващи поколението Z. Те са между 18 и 24 години, пребиваващи в Китай, Германия, Обединеното кралство и САЩ. Целта на проучването е да разкрие повече информация относно техните преференции и световен мироглед.
Съчетаване на лукс и бюджет с местна храна и градска култура
Проучването установи следните причини като водещ фактор, влияещ на избора на дестинация сред поколението Z: съотношението качество цена (47%), наличието на евтини полети (45%) и сигурност и безопасност (42%). Що се отнася до настаняване в хотел, повече от 1 на всеки 3 участници би избрал висококласен- 4 или 5-звезден. Това предполага, че поколението Z няма нищо против да съчетае бюджета с лукса като форма на самонаграждаване, за сметка на по-евтини транспортни средства. Относно бъдещи пътувания из Европа, 75% залагат на нови вкусове от местната кухня, последвано от 67%, които предпочитат да опознаят местната градска култура и 62% се отдават на културни дейности свързани с посещението на музеи или концерти.
Смартфон генерация
За никому не е изненада, че смартфоните са незаменимо устройство за младото поколение: за търсене и резервиране на различни пътувания, както и за извършване на промени или анулиране. Оказва се, че 70% от участниците в Китай показват големи предпочитания към смартфоните като средство за проучване на дестинациите. Също така, особено внимание се обръща на местните туристически компании, предлагащи съдържание, подходящо за мобилни устройства, с опция за плащане чрез приложение.
Да пътуваш с цел и отговорност
Проучването потвърди, че поколението Z наистина се развива с огромно чувство за осъзнатост спрямо собствената си отговорност към околната среда и общността. Повече от половината участници (52%) в Германия, Обединеното кралство и САЩ посочват изменението на климата на първо място по важност. На второ място с 43% се нареждат проблемите, свързани с психичното здраве, а на трето- 40%- престъпността и правосъдието. В Обединеното кралство и Германия отношението към авиационния данък и мобилността изглежда силно се различава от това на по-старите генерации.
Отношението към околната страна и душевното здраве са сред проблемите, с които Европейските национални туристически организации (NTOs) ще трябва да се запознаят по-обстойно. Те формират политиките и маркетинговите усилия в зависимост от нуждите на поколението. Препоръките около тези основни теми са включени в резултатите от проучването, като са показани и „12 тенденции, движени от поколението Z, които ще оформят бъдещето на пътуването в Европа“, за да помогнат в ръководството на политическия дневен ред на NTOs в текущ и дългосрочен план.
COVID-19 и Поколението Z
В днешни дни, поколението Z се сблъсква с разрив във връзка с образованието и кариерите си, боейки се за здравето си и това на техните близки. Проучването разкрива някои предварителни възгледи относно въздействието на коронавируса върху отношението на поколението спрямо ограничителните мерки в полза на всеобщото здраве. След ограничаването на пътешествията и свободата, се предполага, че и после ще продължат създадените модели на пътуване и съответните нагласи.
[1] За целта на проучването, поколението Z се отнася за тези, родени между 1996 и 2012 година, т.е. понастоящем са на възраст между 8 и 24 години.