fbpx

МТ: Националната туристическа реклама за 2021 година ще са специализираните видове туризъм

Основен фокус в Годишната програма за национална туристическа реклама за 2021 ще са специализираните видове туризъм. Тя ще има за цел да позиционира България като сигурна, спокойна и безопасна дестинация, предлагаща разнообразни възможности за туризъм през четирите сезона на годината.

Акцентът ще бъде към продуктите, свързани с близост до природата, здравословен начин на живот, култура, вино и кухня, традиции и автентичност. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на онлайн заседание на Национален съвет по туризъм.

“Въпреки предизвикателствата, пред които всички сме изправени, Министерство на туризма полага много усилия и реализира редица рекламни дейности. Активната и целенасочена рекламна политика, която започнахме ще продължи и през 2021 г.,” посочи министър Николова. И уточни, че планираните дейности биха могли да претърпят развитие и актуализация в зависимост от развитието на пандемията с COVID-19, както и спрямо коментарите и предложенията на членовете на съвета.

Очаква се в двуседмичен срок представителите на бизнеса да изпратят своите мнения и идеи, като те ще влязат като приложение в актуализиран вариант на програмата, който ще публикуваме на институционалния сайт на министерството и ще отпечатаме като издание.

Основните цели в годишната програма са налагане на положителен имидж на България като безопасна, сигурна и спокойна дестинация и развитие и задълбочаване на сътрудничеството с българския туристически бизнес, браншовите асоциации и организации, общински администрации, медии и други ангажирани със сектора страни, посочи вицепремиерът. По думите ѝ в стратегията е заложено реализиране на промоционални кампании и позициониране на специализирани видове туризъм, които могат да се практикуват през четирите сезона на годината.

В документа е предвидено използването на оптимален микс от маркетингови инструменти и комуникационни канали, съобразени със съвременните тенденции, а планираните комуникационни канали и формати са съобразени с динамиката на медийния пазар, съобразявайки се с тенденциите, уточни още министър Николова.

Вицепремиерът посочи още, че по отношение на идващия зимен сезон също са заложени нови, допълнителни маркетингови инициативи. Тя уточни, че мотото, което е избрано за насърчаване на пътуванията в зимните курорти е съобразено с промяната в търсенето на туристите, причинено от разпространението на Ковид-19. Предвиждаме да включим и външна реклама за зимния сезон, както и маркетингови активности в съседни страни, които са водещи пазари за зимния ни туризъм, информира министърът. Тя подчерта, че е от ключово значение границите със страните от Балканите да останат отворени и в тази посока ще се работи последователно и активно и на високо дипломатическо ниво.

Представителите на бранша посочиха, че е много важно каква и как се поднася информацията за епидемичната обстановка в страната, която пряко влияе на работата в сектора. Те подчертаха, че ключово е да се запази стриктното спазване на указанията за работа и въведените мерки, както и до момента и това е, че страната е сигурна и безопасна дестинация да е основното послание, което се изпраща към туристите. Участниците посочиха още, че е важно и регулярно да се дава актуална информация на дипломатическите мисии, за да може те чрез нея да гарантират данните за техните граждани.

Не трябва да се спира комуникацията с пазарите и да се разчита на записвания в последния момент, коментира Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Според нея сега е моментът за ребрандиране на дестинацията. Радвам се, че във фокуса е здравният туризъм, защото той дава възможност за работа във всяко населено място в страната, коментира още тя.

Мартин Захариев, зам.-председател на УС на Националния борд по туризъм,  коментира, че сега браншът има нужда от нов икономически анализ на мерки, с които той се подпомага, и позициониране във втората вълна на Ковид-19. Според него е добре да се помисли за по-целенасочени действия за развитие на дигиталната трансформация.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Обяви за работа от

Открийте най-новите свободни позиции в туризма.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела. 

[newsletter_form]