fbpx

Маркетинг директорът на Booking.com скептичен, че наемите ще се възстановят по- бързо от хотелите

Дори мениджърът на един от най- големите търговци на пътувания в света не е сигурен в плановете си за ваканция. Подобно на много пътуващи Арджан Дийк, главен маркетинг директор на booking.com, все още набрюдава възстановяването от пандемията.

„Мисля за моите летни планове и вероятно ще отида в Испания, но все още не съм напълно сигурен.“ каза Дийк в интервю за Skift Forum Europe. Също така спомена, че екипите му насърчават маркетинга, за да ускорят растежа на регионите и демографските сегменти, които показват скорост при закупуването на пътувания.

Някои скорошни данни сочат, че резервациите за ваканции прекарани в жилища под наем са се засилили в сравнение с хотелите. Airbnb заяви, че броят и търсенето на обявите за места под наем се е увеличил в сравнение от преди пандемията, защото дистирубторът въвежда програми за доброволно почистване и помагане в борбата с коронавирусът за домакините. „Няма да казваме на клиентите си какво да правят.“ заяви Дийк, отбелязвайки че Booking.com има най-голям избор за имоти под наем и хотели. Това показва доколко наемите са по- популярни от хотелите.

През април съоснователят и изпълнителен директор на Airbnb  Брайън Чески в разговор с Рафат Али (основател и изпълнителен директор на Skift) обясни, че компанията му вече се адаптира към това, което прогнозира, че ще бъде епохата след пандемията от коронавирус, в която масовият туризъм ще е в затишие и ще се осъществи „преразпределения на пътуванията“. Арджан Дийк обаче каза, че не споделя мнението на Чески, че пътуването ще се промени трайно и в дългосрочен план.

Преди да се присъедини към Booking.com, Дийк ръководи цялостната стратегия и операции за маркетинг в световен мащаб в Google и работи там 11 години. Скоро след като се присъедини към Booking.com преди година, той направи някои промени. През последните години сайтът реорганизира системата си на работа, така че да добави повече маркетинг към бранда, включително участия в телевизията, за да създаде по-директен трафик. Тази основна цел и стратегия остава непроменена.

Отбеляза обаче и скептицизмът си по въпроса, че някои от конкурентите на booking.com се оплакват от факта, че трябва да прехвърлят от разходите за оптимизация на търсачките, където се опитват да получат трафик от резултатите от търсенето с Google, към маркетинг в реклами в търсачките. Дийк изказа мнение, че такива стратегии в най- добрия случай са подвеждащи.

 „Защо конкурентите ни изведнъж започнаха да говорят за това? Мисля че вероятно има и други причини, като например цялостаната възвръщаемост на инвестициите им в маркетинговия бюджет да не е на нивото, на което те искат.“

Дийк каза също, че Booking.com е по-добър в оптимизирането на своите разходи, като отбеляза, че около една трета от неговия екип са учени по данни, които изучават поведението на клиентите и разходите за рекламни запаси. Той обсъди и конкурентните компании за резервации и пътувания, които имат програми за възстановяване, които според него не са трайни и съществени.

Много онлайн брандове за резервации и пътувания създадоха фондове за подпомагане на индустрията, като Expedia, Airbnb, Tripadvisor и Trip.com Group, но не и Booking.com. „Разбира се, че искаме процъфтяваща индустрия, в наш интерес е партньорите ни да бъдат изключително успешни“, каза Дийк. „Големите въпросителни около тези програми за помощ са, че те са сложни, неясни и включват  видове PR програми, за да изглеждат добре компаниите. Но дали помощта е наистина добра за партньорите ни?

Дийк поясни, че Booking.com иска да се съсредоточи върху бързото връщане на търсенето. Междувременно въпросът кой ще излезе от кризата най- силен, Booking Holdings, Airbnb, Expedia или Trip.com Group, ще вълнува анализаторите с месеци.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.