fbpx

Роботизация в хотелиерството – ползи и недостатъци

Ще преобърнат ли роботите работата в индустрията на хотелиерството? Представете си да влезете във фоайето на хотел и да бъдете посрещнати от екип роботи, за да се регистрирате, да сканирате личната си карта и лицето си, за да потвърдите самоличността си, да ви вземат багажа и същия този робот да ви придружите до стаята.

Докато пандемията може да е наблягала на дистанциране и ограничени допирни точки, изкуството на гостоприемството би било напълно загубено, без човешкият елемент да изпълнява задачи, които надхвърлят програмираните възможности на изкуствения интелект и анализа на настроенията. Намирането на правилния баланс ще бъде основен фокус в индустрията. Роботите и автоматизираните технологии поддържат текущото развитие на индустрията, но само когато позволяват на персонала да се съсредоточи върху предоставянето на изключителни услуги за гости. Phocuswire разглежда плюсовете и минусите на роботите и автоматизираните технологии.

Роботите се превръщат в позната част от пътуването. Според CNBC роботите предлагат безконтактни опции на гостите на летища по целия свят, включително летище LaGuardia в САЩ, международно летище Мюнхен в Германия и международно летище Incheon в Сеул, а до 2030 г. се очаква роботите да поемат и чек-ин процеса. Съвсем естествено е гостите да очакват подобно преживяване, когато влизат в хотели, и тази технология има някои основни предимства:

Предлагане на безконтактно изживяване: След глобалната пандемия роботизираните технологии могат да бъдат чудесен вариант за ограничаване на допирни точки между гостите и персонала и подобряване на цялостното здраве и безопасност в целия хотел. Роботизиран консиерж може да бъде на разположение за измерване на температурите, багаж или помощ с отговори на основни въпроси от страна на гостите.

Повишаване на ефективността и производителността: Роботите и AI (изкуствен интелект) могат да работят денонощно и не се нуждаят от почивки, с изключение на рутинната поддръжка и обновяване на софтуера. Поради това те могат да повишат както ефективността, така и производителността, когато става въпрос за управление на ежедневни задачи.

Подпомагане при задачи за почистване: Предлагат се разнообразни роботизирани опции за подпомагане на допълнителните задължения за почистване и дезинфекция, които сега са крайно необходими в хотелиерския бизнес, включително автоматизирани прахосмукачки и роботи за UV дезинфекция.

Персонализиране престоя на гостите: Роботите имат безкраен капацитет за съхраняване и запомняне на данни и могат да помогнат на персонала да персонализира пътуването на госта. Те могат да настроят стаята на предпочитаната от гостите температура с любимият музикален или телевизионен канал, който се пуска при пристигането.

Въпреки че в цялата туристическа индустрия се появяват все повече роботи, чат ботове и гласови асистенти, не би ли било странно да пристигнете в хотел, изцяло обслужван от роботи? Един хотел в Япония се опита и осъзна, че макар роботите и услугата за обслужване на клиенти да са чудесни за задачи от начално ниво, технологията не е в състояние да се справи с операции от край до край и по-сложни казуси.

Така че тези технологии със сигурност идват със своите недостатъци:

Високи разходи за внедряване: Докато роботизираните технологии стават все по-лесно достъпни, внедряването на най-новите технологии може да бъде скъпо. Ултравиолетовият робот, убиващ вируси, използван от някои болници струва над 125 000 долара. Има разнообразни опции за различни бюджети, но роботизираните технологии може да не са достъпни за всеки хотел, особено след кризата, която индустрията почувства през последната година.

Нужда от редовна поддръжка: За да поддържате технологичните функции на максимален капацитет, е необходимо човешка намеса, за да се гарантира, че всичко остава да работи както трябва.

Податливи на проблеми и хакване: Както всяка технология, сигурността винаги е важно съображение. Роботите могат да бъдат податливи на грешки и нарушения на сигурността, така че гарантирането на сигурността на всички данни, събрани от роботи е от ключово значение.

Предпочитанията на гостите ще се различават: някои гости биха се задоволили да говорят само с роботи или да взаимодействат с хотела чрез личните си устройства, докато на други може да им е по-удобно да задават въпроси или да бъдат обслужвани от персонала. Според скорошно проучване 52% от бизнес пътниците във Великобритания вярват, че автоматизираната технология ще направи пътуванията им по-безопасни.

Роботите и персоналът трябва да работят в тандем, за да предложат на гостите изживяванията, които търсят. Когато хотелите внедрят роботизирана и автоматизирана технология, която може да помогне за персонализиране на преживяването на гостите, събиране на данни за подобряване на лоялността и управление на ежедневните задачи за повишаване на ефективността, те ще извлекат ползи.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.