Няма такова нещо като свят след COVID-19. Вече пандемията се отрази на това как ще живеем, работим и пътуваме дълго след като заплахата премине. Изпълнителният директор на MMGY(Една от най-големите маркетингови компании в света, специализирана в туризма) Клейтън Рейд поглежда отвъд кризата, за да проектира как ще се промени поведението на пътниците и как туристическите индустрии могат да използват както краткосрочните маркетингови стратегии, така и дългосрочното планиране.
Страхът обхвана света и нашата индустрия е на първа линия, понасяйки тежестта на икономическия спад. Авиокомпаниите се борят за своето оцеляване, хотелите са практически празни, а пътниците остават вкъщи. В момента кризата е реална за работници, собственици и инвеститори, обвързани с категорията на пътуванията, и ако искате да прочетете как хората реагират днес, за момента няма недостиг на съвети, прогнози и мнения. Можете дори да гледате Бил Гейтс,който прогнозира коронавируса през 2015 година.
Надяващите се сред нас обаче ще признаят, че това ще приключи сравнително скоро и макар и трудно да се види, перспективата и бъдещото планиране са това, което е необходимо. Ясното е, че възстановяването ще се основава на процента на заразяване и как правителствената намеса помага за това.
Основният път според MMGY Global за възстановяване е изцяло фокусиран върху потребителския манталитет (нещо, което измерваме седмично) и това в, което вярваме, е че ще има четири фази на обществено мислене.
Докато всички преминаваме през тези фази, това ще ни позволи да пътуваме и да комуникираме отново. Затова сега нека разгледаме по-дългосрочните условия и как трябва да мислим за пазара в бъдещото му състояние.
Виждаме някои потребителски проучвания, които имат алтернативна гледна точка на нашата, която предполага, че пътниците няма да се върнат да пътуват по начина, по който са го правили при последната рецесия, използвайки сегашните проучвания, които цитират плановете на потребителите да спестят парите си и склонността им на други покупки за сметка на пътуванията.
Ето един пример.

Просто не сме съгласни и макар да не поставяме под съмнение истинността на това изследване, вместо това поставяме под въпрос реалната ангажираност на потребителя към тези възгледи. В MMGY TravelIntelligence Traveler Sentiment Index (TSI), виждаме много по-положителен манталитет, след като преминава криза. Вместо измерване на настоящите намерения, които предполагат, че домакинствата ще спестят парите (43%) или ще харчат за други нужди (25%), очакваме крайната картина да изглежда така:

Тук само 31% отменят плановете си и вместо това по-широко проявяват поведение, което отговаря на глобалните призиви за пътуване, макар и по различни начини. И дори при анулиране, което се случва масово в момента, очакваме да забележим доста високи проценти на резервации сред всички потребители с течение на времето.
Източник: MMGY