Много технологични фирми се надяват, че туристическата индустрия ще започне да се ориентира и купува цифрови инструменти, предназначени да намалят контакта на гостите с повърхности, докоснати от непознати и колко често те взаимодействат лице в лице с персонала.
Туристическата индустрия е готова да вдъхне увереност и успокои предпазливите пътници, докато се подготвя за възстановяване на бизнеса. Все пак компаниите изглежда проявяват по-голям интерес към някои видове безконтактни технологии, отколкото други. Много силно засегнати компании имат ограничени ресурси за инвестиране в технологични проекти.
„В краткосрочен план преминаването към безконтактни технологии означава успокоение на клиентите, но също така и възможността да се намалят някои разходи“, казва Катрин Грейс, изпълнителен директор на технологичната фирма Optii, която работи в сферата на туризма.
„Ако хотелите се върнат с ниски нива на заетост, усилията да се направи преживяването и опита на гостите по-безконтактен, също могат да намалят разходите“, каза Грейс.
Данните на консултантската фирма McKinsey предполагат, че потребителите ще приемат добре безконтактните технологии, като някои от тях са изправени пред несигурност, казвайки, че ще търсят хотели и брандове, които правят видими, “драматични” усилия при дезинфекция.
„Това е нов тип пътници, които ще бъдат изключително концентрирани в здравето и чистотата“, заяви министърът на туризма на Ямайка Едмънд Бартлет.
Някои служители също ще искат стъпки, за да намалят колко често трябва да докосват същите повърхности като колеги или множество гости. Някои компании могат да изпробват биометрична технология, като разпознаване на лица, за да заменят елементи с високо докосване, като клавиатури и други. Други може да искат да премахнат стъпки, при които един работник може да докосне десетки кредитни карти през натоварената вечер на рецепция.
Добре известно е, че много хотели се надяват потребителите да използват мобилните им приложения, за да контролират опита и преживяването на гостите си. Hilton Hotels например цели гостите да използват приложението на компанията, за да отворят стаята си, да контролират температурата в стаята, да регулират светлините и да включват телевизора. „Определени механични елементи от хотелските операции ще бъдат дигитализирани, но това се случва така или иначе“, каза изпълнителният директор на Hilton Крис Насетта. “Просто ще се случи по-бързо.”
По-малко се говори за това как може да се променя храненето в някои хотели. Една краткосрочна промяна в бизнес пътуванията е, че корпорациите може да искат да се уверят, че служителите им могат да ограничат тесния контакт с непознати, докато вечерят по време на командировки.
Някои хотели може да искат да заменят менютата в ресторантите и баровете с дигитални, които могат да се видят или в мобилно приложение, или чрез използване на QR код. Disney, например, ще разширят съществуващите си системи за мобилни поръчки в ресторантите.
Много се говори за това как авиокомпаниите и летищата ще работят, за да направят безопасно преживяването за пътниците. Международната организация за гражданска авиация (ICAO) издаде насоки във вторник, че летищата трябва да използват безконтактни технологии, като сканиране на лицето и ириса, самооблужване на процеса по чекиране и претегляне на багаж и други“.
Управлението на огромните струпвания на хора по летищата също е проблем, който буди безпокойство. Вместо служителите да наблюдават тълпите, Lidar сензорите от компании като Quanergy могат да измерват местоположението и разстоянието между пътниците. Той може също така да преброи броя на хората в дадено място и да възпроизвежда звукови автоматизирани сигнали, ако хората са твърде близо един до друг.
Източник: Skift