Всички търсят своето конкурентно предимство в кризисния период след Covid. TUI може да намери своето в нещото, което предлага от години: пакетни туристически пътувания от край до край, с пълен контрол върху изживяването.
Безопасността може да не е нещо “готино”, но след като е основна ценност на компанията, е доста полезно да бъде асоциирана с това, особено когато пътниците трепетно решават дали е безопасно да отидат отново на почивка или не. Това беше оценката на главния маркетинг директор на TUI Group, Ерик Фриймут във вторник по време на Skift Forum Europe.
„Когато разгледахме бранда преди четири години, видяхме, че безопасността и надеждността са абсолютно неоспорими в компанията. Трябваше да сме сигурни, че марката ще стане малко по-секси, нека да кажем“, каза Фриймут.
TUI Group – която обхваща курорти, полети, круизи и туристически агенции – току-що започна да предлага почивки до европейски дестинации, като Майорка, най-популярни сред немските пътешественици. Фриймут каза, че много от запитванията на клиентите относно рестартирането на ваканционни пътувания са относно страхове като „какво се случва, когато…“. Секторът за пакетни почивки има добра позиция, за да вдъхне увереност на потребителите, отбеляза той.
„Спомняте ли си всички безпомощни хора преди месеци, които не са тръгнали с туроператор, и трябваше да чакат правителството да ги върне у дома? Такива неприятности могат да бъдат предотвратени. Това е ценност само по себе си и си струва да говорим за нея.”
“Не искаме да говорим много за отделения за интензивно лечение, но в същото време трябва да съобщим, че хората са в безопасност, когато тръгват с TUI. Маркетингът трябва да отразява степента на сигурност, но не да се прекалява и да плаши пътниците, преди те дори да напуснат дома си“, каза Фриймут. „Споменът – и може би дори травмата – от ранните етапи на затваряне за много пътници няма да избледнее скоро. И мисля, че има и естествено предимство за пакетните почивки в този момент, тъй като степента на контрол, която TUI и компании като TUI имат по отношение на клиентския опит, помага да се възстанови доверието.“
Въпреки това, има един хълм, който на TUI може да му се наложи да изкачи в следкризисния пейзаж, и това е връщане на парите на клиентите. Сега, когато пътуването е по-малко сигурно от всякога, клиентите трябва да се чувстват сигурни, че ще получат парите си обратно, ако правителствените ограничения отново попречат. Хората избрали Booking и Airbnb успяха да получат възстановявания на парите по-бързо, отколкото тези избрали TUI, веднага след случилото се. Ще трябва ли маркетингът на TUI да работи, за да си върне доверието?
„Ние спряхме напълно оперирането и може би това е малко по-голямо предизвикателство, отколкото за други компании, тъй като ние не само имаме резервация на хотел, но и всичко друго“, каза Фриймут. „Отвътре не виждаме никакви щети. Мисля, че обещанието все още е в такт, оценките са добри и мисля, че клиентите разбират, че това е била много специфична ситуация. Сега забраните за пътуване се отменят, и ясно виждаме, че тази ситуация се облекчава и клиентите се връщат.“
Източник: skift.com