fbpx

GlobalData: Обемът на директните резервации ще бележи ръст след пандемията

Директните продажби ще имат възможност за активен растеж след края на пандемията на Covid-19 казват експерти от аналитичната компания GlobalData. През третото тримесечие на 2019 г. онлайн туристическите агенти (OTA) са основният канал за резервации за 44% от анкетираните в световен мащаб, според скорошно проучване. Политиката за възстановяване на суми по анулирани резервации, както и липсата на ефективно обслужване, ще позволи на доставчиците на услуги да увеличат дела на директните резервации, когато туристическите потоци се възстановят.

„OTA доминират на пазара за онлайн пътувания, но липсата на ефективни политики за възстановяване на средства е едно от най-големите предизвикателства по време на COVID-19,“ казва Джоана Бонхил-Смит, анализатор на пътувания и туризъм в GlobalData. „Тъй като процесът на възстановяване на сума на клиент от сайт на трета странае значително по-сложен от директната резервация, това дава на хотелите и авиокомпаниите„ предимство “в обслужването на клиентите по време на пандемия.“

Пазарът има голямо търсене на продукти и услуги, които спестяват време и пари. 82% от пътуващите казват, че са били „винаги“, „често“ и „донякъде“ засегнати от тези фактори. Що се отнася до персонализираното обслужване, този фактор е важен за 80% от пътуващите.

В тази връзка е малко вероятно ОТА да бъдат изтласкани от пазара в обозримо бъдеще. Големите доставчици на услуги със силно присъствие в социалните медии, лесна за използване онлайн платформа и приложение, които могат по-ефективно да персонализират предложенията, ще имат доста широк прозорец от възможности, когато пазарът се възстанови.

Преди COVID-19, 44% от пътуващите по целия свят са резервирали пътувания през OTA. Директните резервации леко изостават: 36% са взаимодействали директно с доставчиците на настаняване и 32% с авиокомпаниите. Въпреки това COVID-19 вероятно ще промени баланса на силите. При директните резервации клиентите е по-вероятно да получат по-добро обслужване, повече гъвкавост и повече възможности за възстановяване на средства, да не говорим за по-добри цени.

„Туристите обикновено резервират чрез OTA, за да намерят най-добрата цена, тъй като онлайн платформите предлагат голямо разнообразие от места за настаняване, полети и дестинации. COVID-19 обаче демонстрира трудности пред клиентите при възстановяване на суми и не винаги предлагат добро и ефективно обслужване. Доставчиците на услуги, които обикновено работят с OTA, трябва да се възползват от тази възможност и да насърчават пътуващите да резервират директно. Изграждането на приложение за пътуване дава възможност на доставчиците на услуги да увеличат персонализацията чрез по-добър анализ на данните и създаване на условия за по-добри препоръки. Това вероятно ще доведе до по-високи нива на удовлетвореност на клиентите и стойностно предложение в светлината на колосалния спад в търсенето на пътувания, причинен от COVID-19.“, завърши Джоана Смит от GlobalData.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.