fbpx

Комуникацията в хотелиерството- колкото по-малко, толкова повече

Последните няколко месеца бяха доста тежки и предизвикателни както за бизнеса, така и за хората. Докато мнозина от нас продължават да мислят, че всичко скоро ще премине и ще се върнем към „нормалното“ си ежедневие, то истината е, че „нормалното“ може да се промени завинаги. Планирането, пътуването, дори общуването ще са промяната, която ние трябва да предвидим, за да сме подготвени за „новото нормално“.

В хотелиерството комуникацията между служители и гости вече усилено се насочва към безконтактният подход. По-малко директни контакти, маски и повече разстояние между хората са най-сигурните вариянти за безопасна комуникация. Трудният въпрос, пред който се изправят хотелиерите е как да си гарантират отворени и лични взаимоотношения с клиентите и в същото време да им предоставят безопасна и спокойна среда?

Отговорът е в директните съобщения. Концепцията вече е известна в хотелиерството и потребителите очакват компаниите да се свързват с тях именно по този начин. Директните съобщения се оказаха по- успешни и предпочитани от имейлите или телефонните обаждания и именно сега могат да бъдат добър заместител на контактите лице в лице. В днешно време сме свинали на бързи услуги- моментални плащания, експресни доставки, максимално бързо обслужване и незабавни отговори на запитвания. Независимо дали говорим за SMS, чат на живо или друго приложение на текстовата комуникация, всички се стремим към най- ефикасния начин на бързо и безконтактно общуване. Забързаното ежедневие и приотиризирането на задачите определят взаимодействията през 21 век и тази концепция е внедрена във всеки аспект на нашият живот, но също така и в бизнеса.

Хотелиерите вече отдавна използват директните съобщения в обслужването си и този вид комуникация далеч не е чужда за гостите. Промяната през този предизвикателен период е надежността, която компаниите трябва да достигнат при този вид комуникация. Ако погледнем глобално на ситуацията е достатъчно безконтактното общуване да се балансира с комуникацията лице в лице, хотелиерите обаче трябва да прехвълят дейността си почти изцяло към безконтактният подход. Важен е и фактът, че кризата в момента ще повлияе, и за години напред и пътуващите несъмнено ще променят поведението и предпочитанията си към по-безопасни дестинации. Способността на компаниите да намерят по-сигурни и бързи методи за общуване, които да достигат и по-високо ниво на обслужване и удовлетвореност, ще се хареса на потребителите повече от стандартното комуникиране, но с маска.

Концепцията за директните съобщения има няколко предимства, като на основното е, че са безконтактни. Могат да се използват различни комуникационни канали или приложения, както в комуникацията между служители и гости, така и между самите служители. Друг фактор е, че гостите и хората като цяло са много по- добре приспособени към технологиите и очакват и бизнеса да се приспособи към тях. Също така удобството на комуникацията чрез съобщения не ни е чуждо. Те са буквално в ръцете ни и изискват минимално усилие и време и от двете страни на общуването. Спестяват време не само по отношение на директната комуникация, но и когато стане въпрос за вътрешните операции на компанията. Компаниите могат да я използват като възлагат задачи и управляват служителите чрез нея и така повишат ефективността и бързината при решаването на възникнали проблеми и казуси.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.