fbpx

Черен петък- голямото прецакване за хотелите?

Каква ирония на съдбата на празника на „добрата оферта“. На „Черен петък“ ресторантите и баровете затварят. Хотелите уж могат да работят, но май изглежда не е точно така. Нека надиграването започне сега!

Но да не се отплесваме, ясно е че туризмът е прецакан от независещи от него причини. Искам обаче да попитам – Защо туризмът на такива „празници“ се прецаква сам. Защо по дяволите „Черен петък“ се превърна в „Черни седмици“, та дори „Черен Месец“.

Кому е нужно? Кой клиент изобщо се хваща на това „цял месец най-добрите намаления“ и други подобни лозунги. Кой бизнес може да си позволи да работи с 50%-60%, та дори 70% намаления цял месец? (ако може, значи нещо жестоко е объркано в ценообразуването му)

Ясно е, че намалението на цените за седмици или месеци е и за нас, и за клиентите. Защо не се върнем към корените и идеята на този празник. Един ден, 24 часа, последният Петък на ноември, в който цените са убийствено изгодни за клиента. Пуснете един тип помещение, но с най-доброто намаление, което по никое време през годината няма да направите. Нека се опитаме да печелим от upselling или cross-selling, нека инвестираме в бъдеще, да бъдем разпознаваеми, таргетираме нови и стари клиенти, както и за много видни и невидни плюсове от това да си най-атрактивен и най-честен с госта.

Тази година още от август виждахме разни черни петъци. В момента повечето туроператори искат „Черен петък“, но да важи за записвания две седмици от средата на ноември, до към началото на декември. Даже има запитвания за „черен петък“ две седмици и през декември?! Нека направим кампания в ноември, нека е в некември също, но моля ви да не я кръщаваме „Черен петък“.

Когато масово не ползваме маркетинговите инструменти правилно ги губим. „Черен петък“ си е „Черен петък“. Нека не го размиваме и да се чудим защо не работи. А той не работи, защото никой не може да си позволи да поддържа  истински намаления подходящи за празника месец или две седмици. Та дори ние като клиенти вече не вярваме като покупатели на големите магазини и онлайн портали с „Черни месеци на тотални, ликвидации, последни разпродажби“

Нека се правят кампании, но да се запази последния петък на ноември за „Черен петък“ и да се даде истинско изгодно за клиента намаление. 

Автор: Павел Нончев

Споделете тази статия

Свързани Статии

Към момента нямаме други подобни статии
Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.