За всички е ясна важността на директните резервации в хотела и огромната сила на дигиталния маркетинг.
Да останеш конкурентен означава постоянно да бъдеш в крак с най-новите тенденции в дигиталния маркетинг и с поведението на клиентите. От хотелския мениджмънт вече се очаква не просто да осигури максимално най-добро обслужване на клиентите, но и да се бори за тяхната резервация в новите канали и дигитални общности, които се появяват всеки ден.
Проучване на FuelTech показва ,че 87% от пътуващите, които резервират онлайн , посещават сайта на хотела , преди да запазят своята почивка. Как обаче да задържим тези клиенти на нашия сайт?
1. Уеб-сайт на хотела и резервационна система
Безспорно всяка една дигитална маркетингова стратегия трябва да започне със сайта. Средно гостите прекарват 6 минути на уебсайта на хотела, което е достатъчна възможност да ги ангажирате с професионални снимки, лесни за четене описания на стаите и атрактивни оферти, за да направите решението да резервират просто и последователно. Важно е да покажете какво ще изпитат гостите, когато дойдат до вашата дестинация. Уверете се и че част от вашата уеб стратегия ще стане промоционален видео клип. В някой от следващите ни постове ще засегнем и темата за видео клиповете по-подробно.
Привлекателният сайт обаче не е достатъчен. Трябва да разполагате задължително и с усъвършенствана резервационна система. Колкото по-лесно и достъпно клиентите могат да резервират и платят, толкова повече се увеличават шансовете ви.
2. Помнете ,че над 60% от клиентите са Social Travelers (активни в социалните мрежи)
Според Forrester 60% от клиентите използват една или повече социални мрежи по време на процеса на търсене, проучване и резервиране. Социалните мрежи са ключови за добрата ви репутация в онлайн пространството. Добрата онлайн репутация пък ви гарантира повече резервации. Едва ли вече са останали хора от бранша, които се съмняват в силата на социалните мрежи (facebook, tripadvisor, instagram) и тяхната роля за високата заетост на хотела. Има десетки проучвания, които показват , че клиентите взимат крайното решение относно даден хотел, на базата на отзиви.
3. Уверете се, че уеб сайта ви и резервационната система
са оптимизирани за мобилни устройства
Изследване на google разкри,че близо 50% от потребителите проучват, планират и резервират цялото си пътуване до дадена дестинация, само и единствено чрез своя смартфон.
Вашия уеб-сайт и вашата резервационна система трябва да бъдат мобилно оптимизирани и да спазват някои от основните принципи- страниците ви да не зареждат за повече от 3 секунди, използвайте контрастни цветове и шрифтове с високо качество на видимост, избягвайте линкове, които препращат клиентите ви към други сайтове.
4. Бъдете достъпни онлайн
Всеки един мениджър на хотел трябва да избере основни социални мрежи, в които да концентрира представянето на обекта. Задължително за добрата онлайн репутация на хотела е и така наречения online guest service. Често преди клиентите да се решат да направят резервация за даден хотел, те имат въпроси, които предпочитат да зададат онлайн. Телефонните обаждания вече остават в миналото за сметка на съобщения във facebook, instagram или пък в интегрирани лайв чатове в уебсайтовете. Колкото по-бързо отговорите на запитванията, толкова по-добро впечатление ще оставите във вашите евентуални бъдещи клиенти. В някои от социалните мрежи има и оценяване на базата „бързина на отговаряне“. Разбира се е трудно всеки хотел да разполага с човек , който да обработва съобщения 24 часа в денонощието, но затова повечето социални мрежи са се погрижили, като можете да настроите в определени часове , когато клиентите ви пишат, да получават автоматични съобщения , в които може да бъде описано вашето работно време или кога да очакват обратна връзка. Също така могат да се внедрят чат ботове, които ще засегнем като тема в най-скоро време и които се превръщат в основен инструмент и тенденция в социалните мрежи.
Категорично бъдещето на всеки хотелиер е свързано с онлайн присъствието. Колкото по-бързо бъде осъзната безграничната му сила, толкова по-скоро ще дойдат и добрите резултати. Разбира се, информацията, която ви предоставихме сега, утре може да поеме в нова посока. Потребителското поведение, както и новите технологии се променят буквално всеки ден. Затова бъдете креативни, експериментирайте и следете последните тенденции!