fbpx

Защо от TUI са толкова развълнувани от новия си хотелски фонд

Най-големият европейски туроператор TUI Group се промени много през последните няколко години и не само заради Covid пандемията. Ръководството реши, че компанията трябва да предприеме стратегия за намаляване на активите още преди Covid-19 да удари. Сега, когато бизнесът е подложен на една от най-големите кризи в историята, ръководството на TUI Group трябваше да измисли нови начини за финансиране на разширяване.

Преди няколко седмици TUI Group обяви стартирането на нов хотелски фонд в партньорство с инвестиционната фирма Hansainvest. За TUI всичко това представлява много голяма стъпка, като преди няколко години компанията взе решение да премине към “лек подход” към имотите. Оттогава туроператора продаде своя дял в RIU Hotels, както и се отказа от пълната собственост на веригата Nordotel.

Но това в никакъв случай не означава, че от TUI са се отказали от хотелските си подразделения. Вместо това TUI използва няколко други лоста. Единият е франчайзинг чрез своята марка TUI Blue, която нарасна от около 10 хотела през 2019 г. до повече от 100. Другият е чрез новия хотелски фонд, който посочихме по-горе в материала.

Говорейки по време на среща с анализатори след публикуването на резултатите на компанията за първото тримесечие, главният изпълнителен директор Фриц Юсен каза, че TUI се опитва да намери начин да разшири своите диференцирани ваканционни продукти по-бързо, отколкото ако използва собствения си баланс.

Това е много нов подход, но това е модел, който потенциално се разраства много бързо. Първият фонд стартира, 40% от собствения капитал е във фонда в момента. И тъй като имаме средства, получаваме и много нови възможности. Възможностите идват, защото хората знаят точно сега, че има пари за растеж“, каза Юсен.

Припомняме, че глобалният Hospitality Fund на TUI ще позволи на компанията да се възползва от приблизително 80 трилиона долара капитал, управляван от пенсионни фондове и застрахователи, за да разшири портфолиото си от хотели, без да се налага да инвестира собствени средства.

Главният стратегически директор на компанията Питър Крюгер каза пред Financial Times„Това ни помага да се върнем към растеж, защото кризата беше тежка и дълга. Регистрираният в Люксембург фонд е предназначен да бъде първият от поредицата, която TUI ще набере, като първоначалният кръг от инвестиции ще бъде насочен към хотели извън Европа. Един от най-големите пенсионни фондове в Германия, който управлява 12 милиарда евро, се съгласи да предостави половината от капитала. Инвестиционният фонд ще позволи на TUI да се върне към инвестиционните си нива преди пандемията от около 600 милиона евро годишно, но без същите разходи.“

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.