Ситуацията в туристическата индустрия е меко казано драматична. Вече надеждите за бързо възстановяване са все по-малки, а в полза на бавното и болезнено такова има все повече аргументи. Хотелите са изправени пред изключително важни въпроси, свиват драстично разходите, надяват се на приходи и някаква ликвидност. Опитват се да търсят нови попълнения за екипите си, професионалисти, които да им дадат иновативни решения на многобройните проблеми.
В тези времена, българските хотели рядко търсят професионално управление на техните приходи и разходи. Забравят, че Revenue Manager-те (Мениджър по управление на приходите) могат да им помогнат в борбата за оцеляване. Ако трябва да сме честни, такава длъжност липсва в нашите сезонни хотели, а точно сега е необходимо повече отвсякога, бизнесите да намерят баланс между интелигентни кадри и технологии.
Какво означава това за хотелския бизнес? Ако хотелиерите имат късмет и все още са отворени или се готвят за такова, всеки отдел вероятно се преструктурира, изготвят се стандарти за безопасност и качество, оптимизират се процеси, инвестира се само в най-належащото и не на последно място, всички се стремят на всяка цена да защитят паричните си потоци. Във времена на криза, на дневен ред се преследват повече краткосрочни цели, особено когато всички анализатори твърдят за едно много бавно дългосрочно възстановяване.
Как обаче да направите по-добри резултати през настоящия сезон? Разчитате ли единствено на вашия усет и на това, че досега сте се справяли “с всичко”? Ако някой ви даде избор да инвестирате спестяванията си въз основа на негов усет, бихте ли инвестирали всичко или бихте избрали път, който ви дава аналитични прозрения в подкрепа на най-доброто решение, управлявано от данни?
Ето какво ще даде инвестицията от назначаване на Revenue Manager и използването на Revenue Management Software (RMS- Софтуер за управление на приходите)
-Не вземайте решения без анализ на информация
Назначете Revenue Manager или използвайте RMS. Те дават на хотелите увереност във вземането на трудни решения. Получавате прогнозни анализи, данни за онлайн репутация, отчитане резултати от специални оферти, отдалечена достъпност и трендове. И да, историята е важна за RMS, като в тези времена трудно може да се разчита на исторически модели, но въпреки, че е малка част от цикъла на оптимизация, тя все още е от значение. Ще разберете ценовите модели, моделите на търсене, продължителност на престоя и поведение на резервациите. Добрите RMS прогнозират темпове, цени, търсене, дори цените по тип стая или пазарен сегмент са част от данните които ще получавате. Всичко това, ви гарантира, че вашите решения са взети в синхрон с вашите цели.
-Ще постигнете повече с по-малко
Ще спестите време в това да създавате трудоемки справки, да следите конкуренцията, да анализирате пазара, да се главоблъскате за ценовите зависимости в различните ви канали за продажба. А спестеното време ще инвестирате в създаването на стратегия за развитие на вашия бизнес, в това да вземете правилните решения, които ще ви донесат по-добри финансови резултати.
-Ще спрете да се фокусирате върху грешните данни
Следенето на грешните данни и изготвянето на неточни справки може да подкопае успехът на вашия бизнес. Ако правите тези грешки, вие губите от пропуснати ползи.
-Няма да следвате пазара, а ще действате превантивно
Правилната стратегия, не само в години на криза е да предвиждате случващото се и да сте готови за него. Revenue Mаnager-ът ще ви покаже възможните сценарии и вие ще имате изготвен план, как да реагирате при всяко стечение на обстоятелствата.
-Страхувате се от промени, клаузите в договорите с туроператори и онлайн туристически агенции
Revenue Manager-ът ще ви помогне да сключите оптимални договори за вашия хотел, така че да ви защити ценово и във форсмажорни събития. Той ще изготви вашите оптимални цени за всички видове канали за продажба. Не забравяйте, че туроператорите преговарят с много хотели и умеят със сигурност по-добре от вас да сключват договори. Просто, защото го правят постоянно и опитът им дава ключово предимство. Доверете се на професионалист с опит, който да защити най-добре и вашите интереси. Лошите договори губят пари на хотелите.
Revenue Management отделите ще са на първа линия със справянето на проблемите от предстоящия сезон. Хотелите ще трябва още по-добре да оптимизират цени, наличности, да анализират трендове, да правят прогнози и да вземат информирани решения.