Когато пандемията нанесе силния удар, който тотално спря търсенето на пътувания и почивки, много анализатори прогнозираха, че една от жертвите на Covid ще бъде многогодишният стремеж на хотелските вериги да стимулират директните резервации. Минали кризи накараха хотелските марки да използват онлайн туристически агенции, за да привлекат гости. От Marriott International обаче заявиха, че досега са избягвали да разчитат на тази скъпа дистрибуция от трети страни.
„Първите три месеца отбелязват най-доброто ни тримесечие за директните дигитални резервации (през сайта на Marriott или приложението за лоялни клиенти Bonvoy), което помогна за увеличаване на рентабилността на собствениците и франчайзополучателите“, каза главният изпълнителен директор Антъни Капуано за Skift. „Дигиталните директни резервации са нараснали с 14% в сравнение с първото тримесечие на 2019 г., отчасти водени от значителен ръст на изтегляния на нашето обновено приложение Bonvoy, което е със 70% над нивата преди пандемията.”
Директните резервации избягват комисионните между 10% и 30%, които начисляват онлайн туристическите агенции. Marriott може да е бил подпомогнат от решението на Google през тримесечието да се откаже от таксите за участие в търсенето за сравнение на цените. Препоръчаните от Google възможни клиенти също се считат за „директни“.
Активността на Marriott върху програмата за лоялност Bonvoy и работата с други партньори помогнаха за насърчаване на директния трафик към приложението и сайтове на компанията. През първото тримесечие Marriott Bonvoy е разполагал 164 милиона членове, което е с 26% повече от нивото от 2019 г. Този растеж идва въпреки периода на тежки ограничения за пътуване. Ръководителите приписват „значително увеличение“ на лоялните членове, които печелят и използват точки – благодарение на сделките му с марки като Uber.
През първото тримесечие Marriott International регистрира 377 милиона долара нетен доход при приходи от 4,19 милиарда долара. Приходите са се увеличили с 80% на годишна база.
“Директните резервации са заложени в стратегията на Marriott от години и тенденцията за тяхното увеличаване се наблюдава от известно време. През 2019 г., точно преди пандемията, Marriott видя, че делът на нощувките в онлайн туристическите агенции спадна за първи път от няколко години”, коментира Капуано на декемврийската конференция на Morgan Stanley Global Consumer & Retail Conference.
“Директните резервации са заложени в дългосрочната стратегия на Marriott от години. През 2019 г., точно преди пандемията, Marriott видя, че делът на нощувките в онлайн туристическите агенции спадна за първи път от няколко години”, каза Капуано на декемврийската конференция на Morgan Stanley Global Consumer & Retail Conference.
“С течение на времето очакваме нашият директен дял да продължи да нараства по същия начин, по който го видяхме между 2017 и 2019 г.“, завърши Капуано