Френската мултинационална компания за хотелиерство Accor направи значителни крачки през последната година в разширяването на присъствието си в Източна Европа и Западна Азия. Групата добави нови 47 обекта в региона през 2022 г., включително в страните от Южен Кавказ – Армения, Азербайджан и Грузия, както и Централна Азия, особено в Казахстан и Узбекистан.
Румъния видя най-много нови хотели на Accor в региона през годината с осем нови места за настаняване, следвана от седем в Узбекистан, шест в Унгария, пет в Полша и четири в Грузия, като общо новите проекти в тези региони възлизат на 5476 стаи. Accor постигна ръст от 60% в района на Южен Кавказ и Централна Азия, подписвайки 15 нови проекта под шест хотелски марки, добавяйки повече от 2100 стаи към съществуващото си портфолио от 24 хотела в тези региони.
Регионът се оказа “плодородна почва” за премиум марките на Accor със 17 нови договора, включително седем Mövenpick Hotels & Resorts и четири Swissôtel Hotels & Resorts. Mercure също се представи добре в средния сегмент с 12 нови хотела и според съобщенията ibis Styles е най-бързо развиващата се икономична марка на Изток със седем нови обекта. Възможностите за преобразуване продължават да бъдат двигател на растежа, с равен брой подписани проекти за ново строителство и преустройство, което е в основата на силния фокус на компанията върху околната среда, социалните въпроси и управлението.
В края на месец юни 2022 година Accor обяви бъдещото откриване на луксозен комплекс в Сапарева баня, България. Хотелът се очаква се да посрещне първите си гости през ноември 2024 г. и ще се управлява от софийската компания Аква Трийтмънт АД. Swissôtel Sapareva Banya Thermal Resort, SPA and Health Center ще бъде част от луксозния бранд на Accor- Swissôtel и поредния впечатляващ проект на френската верига у нас.

Комплексът ще включва 171 стаи и апартаменти, включително ВИП вила с 5 стаи, инфинити басейн и джакузи. Освен това ще има зона за събития и конферентни срещи с бална зала от 400 m², две конферентни зали, две заседателни зали, библиотека и бизнес център. В сегмента FnB (напитки и хранене) ще включва фирмен ресторант Swissôtel, открита тераса, а-ла карт ресторант, салон и лоби бар, уиски бар и игрална зала, executive club, швейцарски гурме кът и бар до басейна с места за сядане на закрито.
“С над 700 естествени минерални и топли извора, България е СПА рай, известен в Европа още от древноримско време. Инвестиция с размерите на Swissôtel Sapareva Banya Thermal Resort, SPA и Health Center ще възстанови престижa на района и ще го постави сред най-добрите спа и анти-ейдж дестинации по рода си. Партньорството ни с Accor и тяхната забележителна марка Swissôtel е ключът към популяризирането на региона на Кюстендил като идеалната туристическа дестинация с планини, извори с топла вода и зеленина.”, коментираха представители от фирмата инвеститор Аква Трийтмънт АД.
Accor казва, че силният растеж на компанията в тези страни е показателен за техните разрастващи се туристически пазари и популярността на международните марки в региона. Камил Язбек, световен директор по развитие, премиум, среден и икономичен в Accor, коментира: „Страните в Източна Европа и тези на прага на Европа и Азия продължават да осигуряват бързоразвиващ се пазар. Те наблюдават нарастване на броя на туристите със силно вътрешнорегионално търсене и предоставят алтернативи за съотношението цена-качество за тези, които пътуват от по-далеч. За партньори в региона, които се стремят да оптимизират възвръщаемостта на инвестициите си, Accor предлага най-доброто от двата свята – силна местна експертиза и поддръжка, съчетани с глобалната мощ на нашите платформи за продажби, дистрибуция и лоялност. Тук има голямо търсене на световно признати брандирани имоти и ние продължаваме да виждаме региона като плодородна почва за нашите марки, тъй като поемаме значителен импулс на растеж през 2023 г.“