fbpx

Какво е Управление на приходите (Revenue Management) и защо е толкова важно за индустрията на хотелиерството

Управлението на приходите е изключително важна концепция в индустрията на хотелиерството, тъй като позволява на собственици и мениджъри на хотели да предвидят търсенето и да оптимизират наличността и цените, за да постигнат най-добрите възможни финансови резултати. В тази статия ще отговорим на въпроса „какво е управление на приходите?“ И ще обясним значението на приемането на собствена стратегия за управление на приходите.

bandeauplan de travail 1 Какво е Управление на приходите (Revenue Management) и защо е толкова важно за индустрията на хотелиерството

За да разберем управлението на приходите, първо трябва да го дефинираме. В рамките на хотелиерството, широко приетото определение е: „Продажба на точната стая, на точния клиент, в точния момент, за точната цена, чрез правилния канал за разпространение, с най-добра ефективност на разходите“. Тя включва използването на данни и анализи, които помагат на собствениците и мениджъри на хотели да прогнозират по-точно търсенето и друго потребителско поведение. Това от своя страна им позволява да вземат по-разумни решения относно ценообразуването и разпределението, за да увеличат максимално приходите и следователно печалбата.

Като концепция, управлението на приходите всъщност започна в самолетната индустрия, където авиокомпаниите намериха начини да предвидят потребителското търсене с цел въвеждане на динамично ценообразуване. Той обаче е приложим във всяка индустрия, в която различни клиенти са готови да платят различни цени за един и същ продукт, когато има само определено количество от него, който трябва да бъде продаден и който трябва да бъде продаден преди определен момент.

За да осъществява ефективно управление на приходите, бизнесът трябва също да има някакъв начин за прогнозиране на търсенето и навиците на потребителските разходи, така че да може да се правят информирани корекции. Например хотели могат да използват минали данни, съществуващи резервации, прогнози за времето и други данни от индустрията, за да информират стратегията си за управление на приходите.

Защо управлението на приходите е толкова важно?

За собствениците на хотели управлението на приходите в хотела осигурява възможността да извлекат максимума от хотелските си стаи, като им позволяват да увеличат максимално количеството пари, което генерира бизнесът. По същество позволява на лицата, които вземат решения, да правят информиран, воден от данни избор, вместо да разчитат на инстинкти или предположения. Хотелите, като много други бизнеси, имат фиксирани разходи, които трябва да бъдат платени, независимо от това колко стаи се продават и независимо колко пари се генерират от гостите. Следователно, чрез стратегия за управление на приходите, собствениците на хотели могат да гарантират, че разходите им са покрити и техните цени и услуги са динамично оптимизирани.

Управление на приходите срещу управление на дохода (Revenue Management vs Yield Management)

В рамките на хотелиерството, управлението на приходите и управлението на доходите са два от най-полезните инструменти, достъпни за мениджърите, което им позволява да увеличат максимално количеството пари, което печелят от гостите. Въпреки че двете концепции са тясно свързани и споделят много сходства, има и някои важни разлики. По-подробна информация относно управлението на доходите ще ви представим в следващ материал.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.