Ситуацията в хотелската империя Radisson към днешна дата е доста по -сложна, отколкото преди година и главният изпълнителен директор на компанията в Америка най -накрая обясни в публичното пространство защо. Radisson Hotel Group и Radisson Hotel Group Americas управляват и притежават много еднакви брандове, но сега работят като две отделни компании с отделни програми за лоялност, технологична инфраструктура като резервационни системи и системи за управление на хотели и уебсайтове.
Radisson Hotel Group Americas обхваща Северна, Централна и Южна Америка, докато Radisson Hotel Group работи в останалата част на света. Ръководителите на компанията първоначално обявиха раздялата по -рано тази година като такава, която има за цел да осигури „още по -персонализирано преживяване“ за членовете на програмата за лоялност и не дадоха по-конкретен и ясен отговор. Но всичко се свежда до желанието да се защитят данните на американските граждани от китайските рискове за киберсигурността.
„Това наистина се ръководи от правителството на САЩ, което иска да се увери, че данните на всички американски граждани са напълно защитени след напускане на Съединените щати и от достъпа им извън САЩ“, коментира изпълнителният директор на Radisson Hotel Group Americas, Джим Олдърман в интервю за Skift. „Те искаха да се уверят, че имаме напълно отделни системи. И това наистина беше основното “херкулесово” усилие, което направихме за разделим двете компании.”
Radisson е собственост на китайска държавна фирма Jin Jiang International. Китайските собственици се съгласиха да разделят компанията, за да могат да продължат да правят бизнес в САЩ, вместо да се сблъскат с потенциална забрана от правителството на страната.
Ръководителите на Radisson трябваше да “жонглират” първите дни на пандемията. “Основното IT разделяне с Radisson Hotel Group отне само 45 дни, след като американските власти информираха компанията в края на март миналата година, че се налага раздяла“, коментира Олдърман.
Marriott откри през 2018 г. пробив в базата си данни, което включваше приблизително 500 милиона гости, които са отседнали в Starwood Hotels & Resorts – хотелска компания, която Marriott придоби през 2016 г. Това нарушение на сигурността по -късно е проследено до китайски хакери, работещи по мисия за събиране на разузнавателна информация.
Олдърман твърди, че хакването на Marriott и правителството на САЩ, призоваващо Radisson да се раздели, са „две отделни, две напълно несвързани неща“. Репресиите на правителството на САЩ срещу китайските компании се засилиха миналата година, тъй като тогавашната на власти администрацията на Тръмп публично се нахвърли срещу Китай на фона на засилващата се търговска война. Radisson не беше единствената засегната компания.
С осем индивидуални бранда и повече от 1500 хотела в международен план, Radisson Hotel Group Americas е една от най -големите и динамични хотелски групи в света. Компанията се гордее със силното наследство в областта на дизайна и иновациите и имат репутация за отличен хотелски опит и изключително обслужване.
