fbpx

Хотелско домакинство: Излизане от задната част на хотела към парадния вход

Когато светът започне да се отваря отново, потребителите бавно ще се връщат към пътуванията в свят, който може да чака ваксина още известно време. Управлението на заплахата от локални/местни огнища е постоянно присъстващо. Сега най-лошия кошмар на всеки хотел се превръща в това, че гост може да докаже, че в хотела има инфекция и още по-лошо – че хотелът ще се асоциира и идентифицира с огнище.

Докато чистите стаи са се очертали като конкурентно предимство, управлението на възприятието, че стаите са чисти и стерилизирани, се е очертало като дори по-важно от действителното качество на самото почистване.

Няколко специалисти, директори и управители в сферата споделят своите мнения по темата.

Татяна Ахмед

Мениджър хотелско домакинство (Housekeeping manager) в Grand Hyatt Dubai

Преразглеждането на стандартите за почистване в хотелите започна незабавно с избухването на пандемията, тъй като изригна някаква паника. Трябваше да се разгледат традиционните методи за почистване и начинът, по който стаите се проверяват и освобождават.

Камериерките, които са в течение с новите хигиенни практики и са пионери в тестването и оценяването на новите техники за почистване, със сигурност успяха да се адаптират бързо към новите практики за почистване.

Всъщност контролът върху инфекциите е тема от много години и отдавна трябваше да се прилага в хотелите.

Пандемията не само извади на бял свят основите, но призова хотелските вериги да измислят по-строги методи за почистване и дезинфекия на своите обществени и частни пространства в хотелите, като електронните статични пръскачки.

Почистването вече не е център на разходите. Пандемията ни показа стойността на чистотата и значението на добре почистените и дезинфекцирани стаи за гости. Репутацията на хотела може бързо да спадне, ако не се спазват протоколи и има грешки в стандартните практики за почистване.

Ян Уилсън

Индустриален съветник и ментор, бивш вицепрезидент в Marina Bay Sands

Почистването е нематериална услуга. От години поставяме точки върху тоалетната хартия и добавяме специален щрих, за да направим почистването видимо, докато в заведенията за бързо хранене компаниите поставят чек-листи с „проверено от“. Това са примери за онова, което д-р Теодор Левит от Харвард нарича „Материализиране на нематериалното“. По времето на COVID трябва да търсим повече начини да направим почистването очевидно за госта.

Хотелите се опитаха да направят това, като пуснаха програми, често с партньори като почистващи компании или болници, за да гарантират на потребителите, че пространствата ще бъдат чисти. Фактът, че всяка марка е направила това, означава, че в тези програми няма конкурентно предимство – те са просто това, което е необходимо, за да се влезе в кръга на обсъждането на потребителя.

Почистването вече се превърна в театър. Нужно е това да бъде видимо и постоянно и нищо да не може да попречи на това възприятие. Никога преди поддръжката не е била толкова важна за нашия персонал и по-важна за нашите хотелски стаи и общи части. Инструменти като роботизирани прахосмукачки и скраб за почистване за пода могат да осигуряват постоянно напомняне на гостите, че чистенето е в ход.

Дина Анджелучи

Вицепрезидент хотелско домакинство в Sands Macau

Очаква се от гостите и членовете на екипа ни да поддържат социално дистанциране, докато изпълняваме ежедневни задачи в стаите за гости. Следователно, за да създадем „спокойствие“, нашите санитарни и хигиенни протоколи се предават по електронен път чрез информационни канали в стаята / асансьора за гости и социални медии.

Обслужващите в общите части на хотела, които аз наричам нашия „екип на първа линия“, станаха по-видими с повишената честота на почистване и дезинфекциране, по-специално –  тоалетни и често докосвани зони

Пиер Вербеке

Директор на консултантски услуги за гостоприемство в EHL Advisory Services

В крайна сметка основната цел на всеки хотел е да осигури на клиента чиста и безопасна среда, където да прекара една или повече нощи. За съжаление, с течение на годините този фокус някак се измести.

Натискът на маржовете е гарантирал повечето хотелиери да са избрали най-евтиния вариант, колкото е възможно по-малко време за почистване, използвайки възможно най-опростените протоколи.

Твърде често, когато отдел хотелско домакинство привличаше вниманието на медиите, това се дължеше на негативни послания.

След като разработихме протокол за безопасност и хигиена, получихме обратна връзка от гостите, че се интересуват от това как стаята им се е превърнала в чиста и безопасна.

Убедени сме, че добавянето на КОЙ е напправил това, е добре дошло и положително послание, показващо камериерките и давайки им заслуженото внимание. В края на краищата те са от съществено значение в процеса на осигуряване на чисти стаи на клиентите.

Кейт Грюел

Глобален лидер на операциите на стаи

Всички са съгласни с едно – гостите се опитват да стоят далеч от персонала от отдел хотелско домакинство, а камериерките се опитват да стоят настрана от гостите. Много хотели дори не предлагат почистване на стаи по време на престоя на госта, а когато предлагат –  много гости отказват услугата. Това не важи за общите части, особено за обектите за хранене и тоалетни, където е все по-важно почистването да е по-често и много видимо.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.