В 13-ти епизод от нашата рубрика в подкрепа на най-добрите хотели в бранша – Hotel Weekly ще ви представим един от най – добрите бизнес хотели в столицата – Novotel Sofia, част от марката на международната верига Accor, Novotel. По-рано тази година хотела получи една от най – престижните награди в бранша – Traveller’s Choice за 2021 г. на глобалния туристически портал Tripadvisor. Признанието се връчва на хотела за предоставяне на отлично обслужване и уникално изживяване на своите гости и за спечелване на положителни отзиви и оценки от пътешественици по целия свят през последната година.
-Разкажете ни за концепцията на Hotel Novotel Sofia – локация, целева група, настаняване.
-Novotel София е 4-звезден международен бизнес хотел с модерен дизайн, който следва най – високите стандарти, и е част от водещата хотелиерска група Accor. Стратегически разположен в един от най-бързо развиващите се нови бизнес райони на София, Novotel е в непосредствена близост до един от най-големите търговски центрове в столицата – The Mall на бул. „Цариградско шосе“. Намира се на 6 км от центъра на града и от всички исторически и културни забележителности и на 5 км от Летище София.
Novotel София впечатлява със 178 стаи със съвременен дизайн, оборудвани с най-новите технологии. Освен това хотелът предлага 6 конферентни зали с най-модерно оборудване, където могат да се организират събития за до 300 гости.
-Хотелът има договор за мениджмънт към хотелската верига Accor. Какво е да управляваш хотел, който е част от една от най-големите хотелски вериги в света?
–Accor е водещa световна хотелиерска група с над 5100 имота и 10 000 заведения за хранене и напитки в 110 страни. Групата разполага с една от най-разнообразните и изцяло интегрирани хотелиерски екосистеми, включваща луксозни и първокласни марки, среден клас и икономични предложения, уникални лайфстайл концепции, места за забавление и нощен живот, ресторанти и барове, маркови частни резиденции, общи помещения за настаняване, консиерж услуги, coworking пространства и др.
Чрез своите инициативи „Planet 21 – Acting Here“, „Accor Solidarity“, „RiiSE“ и „ALL Heartist Fund“, групата е фокусирана върху стимулирането на положителни промени чрез бизнес етика, отговорен туризъм, устойчивост на околната среда, ангажираност на общността, разнообразие и приобщаване.
Novotel София, отвори врати на 1 декември 2012 г.. Хотелът, собственост на българския инвеститор „Маркан“ ООД, и се управлява от Accor по договор за управление. Novotel е международната марка от среден клас насочена както към бизнес клиенти, така и към туристи, с хотели разположени в центъра на големите градове навсякъде по света, бизнес райони и туристически дестинации.
Убедени сме, че благодарение на силата и широката познаваемост на марката, отличната си локация, качеството на услугите и отдадеността към удовлетворението на гостите, Novotel София ще продължи да допринся в изключителна степен за нивото на хотелските услуги в София за бизнес клиенти и туристи.
-Accor беше сред първите хотелски вериги в света, които въведоха много високи стандарти за чистота и хигиена непосредствено след началото на пандемията. Успяхте ли да ги имплементирате в Novotel Sofia?
-Novotel София е сред топ брандовете на Accor в Централна и Източна Европа. През 2020 и 2021 г. Novotel София бе сертифициран с етикет ALLSAFE от Bureau Veritas, който се дава на бизнеси, спазващи необходимите стандарти за безопасност и протоколи за поддържане на хигиена. През последната година хотелът успешно адаптира бизнеса си към новата ситуация, предизвикана от COVID-19, и въведе строги хигиенни мерки, за да гарантира здравето и безопасността на своите гости, които, от своя страна, оцениха това високо в отзивите си в Tripadvisor. Хотелът също преразгледа политиката си за резервации и анулиране и днес предлага възможно най-гъвкавите условия за пътуване.
Като част от групата Accor, Novotel София си партнира и с AXA, световен лидер в застраховането, за да осигури медицинска подкрепа на своите клиенти. Те могат да се възползват от най-високото ниво на грижа, благодарение на експертните медицински решения в областта на телемедицината, чрез безплатен достъп до медицински телеконсултации и до обширната мрежа на AXA, включваща десетки хиляди доказани медицински специалисти. Освен това за допълнително спокойствие Novotel София има капацитет да организира тестване за COVID-19 в стаите на гостите или в специално обособена зона.
-Как се отрази Covid-19 кризата на Novotel и като цяло градските хотели, които зависят предимно от бизнес пътувания и събития?
-Кристоф Бержерон- Генерален мениджър: “Хотелиерската индустрия беше сериозно повлияна от пандемията, но ние останахме силни и фокусирани върху хората. Novotel София се адаптира бързо към новата реалност и въпреки всички предизвикателства не се отказа от ангажимента си да предоставя безупречно обслужване и уникално преживяване на клиентите. Развълнувани сме, че сме отличени с наградата на Tripadvisor „Изборът на пътуващите“. Това е най-обективната оценка за нашата работа и усилията ни, тъй като тя идва директно от нашите гости. Искам да им благодаря за доверието и да им обещая, че ще продължим да даваме най-доброто от себе си, за да се чувстват като у дома си в Novotel София.”
За да отговори на предизвикателствата на пандемията и по-специално на забраната за събития на живо, Novotel София също представи услугата ALL CONNECT („Всички са свързани“). Това е нова хибридна концепция за срещи, реализирана през Microsoft Teams, която позволява безпрепятствени физически и виртуални събития и срещи. Конферентните зали на хотела са оборудвани с най-добрата на пазара аудио и видео техника, за да предложат изцяло ново изживяване на гостите си. Концепцията се фокусира главно върху малки срещи (от 8 до 50 физически участници). Уникални програми за срещи и други изживявания са на разположение на всички клиенти, желаещи да се възползват от услугата.
-Хотелът е част от програмата за лоялност Accor Live Limitless. Какъв процент от гостите ви са членове на лоялната програма? Какви предимства дава тя?
Accor може да се похвали с ненадминато портфолио от уникални брандове и приблизително 260 000 членове на екипа по целия свят. Над 68 милиона клиенти се възползват от лоялната програма на компанията ALL – Accor Live Limitless. Тя е замислена като ежедневен лайфстайл спътник на клиента и включва различни награди, услуги и преживявания. Над 50% от гостите на хотела са членове на Accor Live Limitless.
-Какви са дългосрочните планове за развитие на Novotel Sofia?
-Освен че се фокусира върху здравето и безопасността на своите гости и персонал, Novotel София, като част от групата Accor, продължава да бъде силно фокусиран върху това да направи бизнеса си по-устойчив. Хотелът се е ангажирал да премахне изцяло пластмасата за еднократна употреба от услугите, които предлага на своите гости, до 2022 г. и активно насърчава отговорното поведение към околната среда, като провежда различни кампании за повишаване на информираността по темата. Novotel София също се опитва да предложи по-балансирано и здравословно меню на своите гости, като използва висококачествени продукти като билки и зеленчуци от собствената си градина.
Собственикът на “Новотел София” разширява партньорството си с Accor с нов проект – Okol Lake Park. Той ще бъде 5-звезден хотел Pullman със 149 стаи и 40 брандирани къщички. Най-хубавото нещо ще бъде СПА центърът на последните два етажа, с инфинити басейн, от който се разкриват зрелищни панорами. Ще има и конферентен център със зала за 500 души, най-различни ресторанти и барове, които ще предлагат различни кулинарни преживявания.
Голф игрището е с 18 дупки, шампионатно, по проект на European Golf Design и с главен архитект Робин Хайсман. То ще бъде управлявано от IMG – световно признато име в голф индустрията. Игрището ще бъде интересно и разнообразно – с хубави гледки към язовира и планините и има амбицията да се превърне в средище както на професионални играчи, така и на любители.