fbpx

Hotel Weekly #5: Представяме ви RIU Astoria, Златни Пясъци

Днес в епизод номер 5 от инициативата, целяща да подкрепи най-добрите хотели в бранша – Hotel Weekly, ще ви пренесем към северното Черноморие, а именно хотел Astoria в Златни Пясъци, част от испанската верига RIU. Припомняме, че всяка седмица ще представяме нов хотел на нашата корица във Facebook и LinkedIn, също така ще вземем интервю от управителя или друг представител на хотела относно конпцепцията, плановете за развитие, пречките, с които се сблъскват, очакванията им за следващия сезон и други. Приятно четене!

Каква е историята и концепцията на хотела? Към кого е насочена услугата ви?

-Хотел Riu Astoria е наследник на открития през 1962г. и станал емблематичен за Златни пясъци, хотел Астория. Поколения варненци помнят и едноименния нощен клуб, символ на качествени услуги и забавление. През 2018г., след пълното разрушаване на стария хотел, е изграден настоящият комплекс, който е разположен на по-голяма площ и се състои от две хотелски сгради. Отличават се с изчистени и плавни екстериорни линии, а интериорът носи цветовете и усещането за морска свежест, топлина, слънце и пясък. На разположение са 1 основен и 2 тематични ресторанта, голяма слънчева тераса с прекрасна морска гледка, с 2 външни басейна и отделен детски басейн. Изграден е модерен спа център с отопляем басейн и множество релаксиращи процедури.

Хотел Riu Astoria има привилегията да бъде част от испанската верига RIU Hotels & Resorts, която в световен мащаб, вече десетилетия, е еквивалент на висококачествени туристически услуги. Това е фамилна фирма, създадена през 1953, която към момента успешно управлява 99 хотела в 19 държави. Над 70% от тези хотели, включително и Riu Astoria, предлагат специфична за веригата “All inclusive by Riu”  концепция. Тя има за цел да предложи незабравима почивка, която е комбинация от уникално разположение, разнообразие от внимателно приготвени гастрономични предложения и запомняща се анимация. Фокусът на тази концепция, както и стремежът на целия екип на хотела ни, е да постигне обслужване, отличаващо се с искрено индивидуално отношение към госта. 

-Каква е обстановката на работа в хотел на RIU и как се различава от другите хотели в страната?

-Специфичното при хотели, управлявани от международна верига от ранга на RIU Hotels&Resorts, е наличието на стандарт, както за услугите така и по отношение на персонала. Спазват се общоприети и наложили се за веригата работещи и професионални практики за наемането и обучението на персонала. Създава се изпитана система за йерархия, която същевременно дава възможности за кариерно израстване, чувството за принадлежност към верига с такова качество дава на всеки наш служител много повече от опит и развитие, а също и идентичност и гордост да сме част от това голямо професионално семейство. В условията на пандемична обстановка и трудности при планиране на заетостта, успяхме, благодарение на опитния си и обучен мениджърски екип, да реорганизираме отделите и работата си в много кратки срокове, както и да се справим със затрудненията при намиране на допълнителна работа ръка – проблем, с който всички хотели в дестинацията се наложи да се справят. Положително влияние по отношение спокойствието на гостите по време на лятната си почивка, както и на служителите ни, в контекста на пандемията, оказаха предоставените от вeригата инструкции и специализирани обучения за безопасност при работа и обслужване на гостите в хотела, като хотелът получи и сертификат от международната консултантска компания Preverisk, специализирана в одити и обучения в сферата на Health&Safety в туристическия бранш. Те помогнаха да завършим сезона без нито един случай на заразяване сред персонала и гостите.

-Как се развива дестинацията Златни пясъци от вашата перспектива на хотелиери – какво се е подобрило, какви предизвикателства срещате, в каква посока се надявате да има развитие в бъдеще?

-Приятно впечатление за дестинацията прави обновяването на хотелската база през последните години, което е предпоставка за подобряване на продукта на курорта като цяло и повишаване на вътрешната конкуренция. От друга страна не може да се отрече, че застрояването, намалява зелените площи и свободните пространства, като променя негативно общото възприятие за комплекса. През изминалия сезон всички хотелиери се сблъскахме с липсата на достатъчно парко места в Златни пясъци. Проблем, който е свързан със застрояването на комплекса и с факта, че през миналия сезон гостите ни бяха предимно от румънски пазар, т.е. пътуващи със собствен транспорт. Неудобство, което ако не се урегулира със създаването на нови паркинг зони в комплекса, безсъмнено ще влияе и този сезон върху оценката на румънските гости за продукта, както на хотелите, така и на курорта Зл. пясъци, като цяло. Предизвикателство за всички в бранша е и все по-трудното намиране на квалифициран персонал. Надяваме се в бъдеще, въпреки индивидуалните интереси да можем да се научим да реагираме на предизвикателствата и проблемите единни – хотелиери, Златни пясъци АД, Oбщина, Министерство на туризма. Да се научим да го правим своевременно, за да се вземат работещи решения в името на общото бъдеще и повече доволни туристи. Курортен комплекс Златни пясъци е безспорно и неслучайно дестинация, считана за бижуто на Черно море и една от перлите от курортите в Източна Европа.

-Как преминахте през 2020-та и какви са очакванията ви за тази година? Какво се е променило?

-В допълнение на споделеното вече, това което научихме през изминалия сезон е, че независимо от опита и планирането, винаги съществуват ситуации, в които можем да се окажем зависещи от неконтролирани от нас процеси. С високо ниво на гъвкавост и професионализъм успяхме да преминем през непредвидимостите на сезон 2020 и да направим доволни от лятната си почивка всички гости, които ни се довериха в условия на пандемия. Но се оказахме гъвкави и вярваме, че и през тази година ще успеем да бъдем такива и ще посрещнем идването на момента, в който ограничаваното толкова време желание за пътуване ще доведе до нов разцвет на туристическия бранш.     

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.