fbpx

Hotel Weekly #12: Grand Hotel Millennium Sofia

В епизод номер 12 от нашата рубрика в подкрепа на най-добрите хотели в бранша – Hotel Weekly ще ви представим хотелското бижу на столицата ни София – Grand Hotel Millennium Sofia. Хотелът отвори врати преди около година и веднага привлече към себе вниманието на индустрията и потребителите. Множество професионалисти, които повярваха в каузата Millennium са част от екипа на този забележителен хотел и продължават да развиват проекта. Жулиета Серафимова (корпоративен генерален мениджър на Sofia Hotels Management) и Магдалена Георгиева (корпоративен търговски директор на Sofia Hotels Management) взеха участие в рубриката Hotel Weekly и ще разкажат повече за концепцията на Grand Hotel Millennium Sofia и основните предизвикателства през първата година от отварянето му, както и за тенденциите при бизнес пътуванията и новите условия за работа в сектора.

Разкажете ни повече за концепцията на Grand Hotel Millennium Sofia.

Жулиета Серафимова: Grand Hotel Millennium Sofia е впечатляващ хотелски проект не само за мащабите и потенциала на София, а и за България. В този смисъл е предизвикателство да дефинирам една хомогенна концепция, в която да включа всичко, за което хотелът има потенциал. За да удовлетворим търсенето на съвременните пътуващи хора, ние по-скоро управляваме микс от концепции за бизнес и лайфстайл изживявания. Хотелът е знаков за града ни и с екипа ни имаме отговорността не само да сме пример за устойчив български бизнес модел, а и да работим за представянето на София като добра дестинация за бизнес и събития.

-Измина малко повече от година от откриването на този забележителен хотел. Как бихте оценили развитието на обекта за този период? Постигнахте ли целите, които си бяхте поставили?

Ж.С: Поставянето на начало на такъв бизнес проект в предизвикателни за глобалната туристическа индустрия времена не е лесен или бърз процес. През изминалата година поетапно започнахме да разгръщаме потенциала на хотела, като освен хотелската част, разполагаща с 400 уникални стаи и апартаменти, въведохме в експлоатация и редица други услуги, сред които панорамния Ozone Sky bar & Lounge, Mediterra Restaurant & Wine Bar и Vienna Café & Restaurant. Спа центърът ни Millennium Spa & Wellness е най-ексклузивният в София, а новооткритият Millennium Beauty Salon и концептуалният ни Gift shop допълват цялостното изживяване. Част от концепцията ни е да управляваме разнообразни дейности със собствен екип, в тази връзка да намерим и развием такъв професионален екип беше и остава наша основна цел. Следващата е подготовката към откриване на още нови и ексклузивни заведения в хотела.

Магдалена Георгиева: През първата една година успяхме покажем на нашите гости и бизнес партньори безбройните възможности, които Grand Hotel Millennium Sofia предлага. Представихме възможностите на конферентния център, който със своите мащаби може да домакинства огромни събития и конференции от национално, регионално и международно значение. За краткото време доказахме, че в нашите заведения предлагаме кулинария с модерен прочит и безупречно обслужване.

-Кои са основните предизвикателства, с които се сблъскахте през първата година на работа?

Ж.С.: Основното предизвикателство бе да задържим основния си екип от професионалисти, които винаги са били в основата на успеха на хотелите, които управляваме и да направим обосновано правилно планиране на дейностите, върху които да се фокусираме, както и да преценим кои са тези, за които ни трябва повече време. Важна част от всяка стратегия е да изберем какво и кога да правим и какво да не правим. Успяхме да покажем, че можем да се справяме не само в условия на икономически подем и благоприятна среда, но и в условията на несигурност и непрекъснати ограничения и промени.

-Grand Hotel Millennium Sofia стана известен и с факта, че успя да привлече множество професионалисти, натрупали опит в хотели в чужбина. Това ли допринесе за успеха на хотела през първата му година?

Ж.С.: Успехът на един хотел е функция на няколко фактора – добър продукт, добра локация, добър екип, добра икономическа среда, устойчив и адаптивен бизнес модел. Щастлива съм, че дълги години работя с изключителни колеги, всички израснахме като екип и сме преминали заедно през много и хубави, и тежки моменти. Tова и възможността да надграждаме бизнеса и доверието помежду ни са в основата на успеха ни. Нови колеги, включително с много ценен опит извън България, ни се довериха, привлечени от предизвикателствата и потенциала на Grand Hotel Millennium Sofia. Това са хора с високи изисквания към работната среда, професионалната етика и фирмените ценности, затова се радвам, че те ги откриха при нас и заради нас отново избраха България.

-Кои са основните целеви групи от пътуващи, на които разчитате от откриването на хотела досега?

М.Г.: Гостите ни избират Grand Hotel Millennium Sofia, защото търсят специално и професионално отношение и ние успяваме да им го предоставим. Активите, с които разполагаме ни позволяват да оперираме в множество посоки. С огромния си капацитет и професионално техническо оборудване конферентният център привлича делегати и бизнес пътуващи от цял свят. Това ни позволява да сме домакини на мащабни спортни състезания, конференции, мероприятия и семинари. Разнообразието от заведения на територията на хотела задоволява търсенето на туристите за автентични вкусове, а възможностите за wellness в Millennium Spa и разкрасителните процедури в Millennium Beauty привличат всички онези, които искат да се погрижат пълноценно за себе си.

grand ballroom hall 2 Hotel Weekly #12: Grand Hotel Millennium Sofia

-Наблюдава ли се бавно възстановяване на бизнес пътуванията?

М.Г.: В последните месеци има тенденция за възстановяване, но е твърде рано да говорим за достигане на предходните нива. Ние сме оптимисти, че до 2023 година бизнес пътуванията ще се върнат към предишния си темп на развитие и дори ще надскочат обемите от 2019. Тези пътувания са функция на бизнес обстановката в световен, регионален и национален план и екипът ни е убеден, че в скоро време ще успеем да разгърнем пълния потенциал на Millennium Milestone Convention Centre. A до тогава работим в условия на гъвкавост и приспособимост с ефективната програма за провеждане на хибридни събития и дигитални решения за планиране на мащабни мероприятия.

-Какво можем да очакваме от Grand Hotel Millennium Sofia в близко бъдеще?

М.Г.: Освен разгръщане на пълния потенциал на локациите в Grand Hotel Millennium Sofiа, сме твърдо решени да продължим да инвестираме в развитието на екипа ни и софтуерните решения, с които управляваме бизнеса си. Към момента сме подбрали над 20 програми за управление на хотелската дейност, като всички от тях са доказани международни лидери в своята област. Сред тях са инструмент за анализ на приходите, channel manager, с който в реално време дистрибутираме цените и наличностите, инструмент за анализ на цените на хотелите на пазара, софтуер за дигитални оферти с виртуално представяне на менюта, инструмент за анализ на онлайн репутацията на хотела, лесен за навигация модул за резервации в реално време, AI chatbot асистент, CRM система за управление на взаимоотношенията с клиентите, интерактивна платформа за организация на събития и мероприятия, програма за управление на спа центъра, онлайн бутик, интерактивен виртуален тур и други. Убедени сме, че това е правилната посока за устойчиво развитие в хотелиерството и сме решени да я следваме, за да предоставим възможно най-качественото обслужване на нашите гости.

-Споделете финални думи с аудиторията на 21Hoteliers.

Ж.С.: Вярвам, че най-тежките моменти отминаха и ние ползвахме това време, за да обмислим и да се подготвим за новите предизвикателства пред индустрията ни.  Промените са вече неотменна част от ежедневието ни, затова всички трябва да сме по-информирани, да се доверяваме на технологиите по-смело, да мислим по-бързо, да решаваме по-категорично, да комуникираме с клиентите си по-умело. Част сме от една прекрасна, макар и не лека индустрия, която за работещите в нея открива хоризонти далеч отвъд пределите на собствената страна. Това не е никак малко.

М.Г.: Ситуацията от изминалата година беше тежка за сектора, но е време да погледнем напред и да се подготвим за новите предизвикателства. В много региони ситуацията се стабилизира, което неминуемо ще доведе до по-мащабно търсене, за което трябва да бъдем готови. С малки стъпки се връщаме към по-сигурна среда за бизнеса, но и по-взискателни клиенти, които ще търсят сигурност и професионализъм. Трябва да отговорим на тези промени с инвестиции в дигитални иновации и развитие на бизнес модела. Само така можем да удовлетворим високите очаквания на гостите ни и да работим за подобрението на имиджа на България и София като дестинации.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.