В десетия епизод от нашата рубрика в подкрепа на най-добрите хотели в бранша – Hotel Weekly – ще се пренесем в морската столица на България. Докато Черноморието е известно най-вече с летните си курорти, във Варна се открояват и впечатляващи градски хотели, като хотел-галерия Графит е един от иконичните за града обекти. Хотелът участва и в надпреварата за титлата “Водещ бутиков хотел на България” към World Travel Awards, като ви приветстваме да отделите няколко минутки и да гласувате за него ако това, което ще научите, ви впечатли. Повече информация в края на статията.
Разкажете ни относно концепцията на Хотел-галерия Графит?
Хотел-галерия Графит е 5-звезден бутиков хотел в центъра на Варна, представящ концепция, различна и открояваща се на фона на предлагането в града. Целим да създадем за своите гости неповторима атмосфера, подплатена с ефектите от нетрадиционното дизайнерско виждане на четирима български архитекти. Обектът се развива като едно от най-интересните и запомнящи се места за настаняване, със строго индивидуален, разпознаваем стил и безкомпромисен хотелски продукт, поднесен с отношение към детайлите и индивидуалните предпочитания на гостите. Портфолиото на хотела предлага класически бизнес услуги, релакс зона със страхотна панорамна гледка, модерен градски ресторант, бутикова кафе-сладкарница и художествена галерия, превърнала се в притегателен център за всички любители на изкуството.
Какви са основните предизвикателства пред един градски хотел в България?
Хотелът е изправен пред общовалидни за всички градски хотели предизвикателства, най-вече свързани със сезонния характер на туризма у нас и в резултат – неравномерно туристическо потребление. Като предизвикателство и едновременно възможност за бъдещо развитие отчитаме необходимостта от засилено използване на социалните мрежи и информационните технологии, служещи като инструменти за повишаване ефективността на рекламата и подобряване на комуникацията с гости. Тенденциите, породени от глобализацията и довели до промяна в потребностите и философията на туристите, също налагат непрекъснатата нужда от гъвкавост и адаптиране на продукта според съвременното търсене.
Как се отрази Covid-19 на хотела и кои бяха антикризисните мерки, които приложихте?
Не бяхме подминати от влиянието на COVID кризата, като се сблъскахме с два основни проблема – непредвидимостта на посещенията и незаетия капацитет като негова пряка последица. Въпреки предизвикателствата, екипът ни вложи максимални усилия и гъвкавост, с оглед гарантирането на сигурността и безопасността на своите гости. Въведен бе специален режим за използване на съоръженията и общите части в хотела, с цел предотвратяване на риска от струпвания, стриктно отношение на персонала към спазването на физическа дистанция и носене на маски, поставяне на дезинфекциращи средства в ключови точки на хотела, приложение на специална технология на почистване и зареждане на хотелските стаи, както и временно преустановяване на някои услуги, изискващи по-дълготраен контакт с гостите или техните вещи. Като превантивна мярка срещу разпространението на вируса, използваме технологията на озониране на стаите след престоя. Всички служители се отличиха с висока степен на адаптация към непрекъснато изменящите се нормативни документи, определящи рестрикциите около COVID-19.
По-лесно ли сформирането на екип в градски хотел, отколкото в сезонните обекти?
Сформирането на екип, независимо в какъв вид туристическо предприятие, е сложен и многопластов процес. Туризмът изисква отдаденост и пълна посветеност, което на практика превръща грижата за госта в 24-часова ангажираност. Като градски хотел, Графит функционира целогодишно, посреща гости от всякакви националности, с цел на пътуване бизнес, отдих, градски, морски, културен туризъм. Това носи редица предизвикателства пред създаването на ефективна работна среда. Поставяме висок приоритет върху качеството на своя продукт и сформираме екипа си от доказани професионалисти в сферата на услугите. От една страна, целогодишните хотели вероятно не изпитват чести затруднения, свързани с текучество на персонала, но от друга – мисията им при подбора на кадрите е по-сложна, заради стратегическия дългосрочен поглед върху тях и необходимостта от адекватна преценка на качествата, уменията и компетенциите на всички служители. Спецификите на обекта и безупречната му репутация са причина редица млади хора да желаят стартът на тяхната професионална кариера да започне именно от Хотел-галерия Графит.
Какви са очакванията ви за 2021 година?
COVID пандемията внесе особени сътресения в развитието на туристическите компании и Хотел-галерия Графит не прави изключение. Очакванията на мениджмънта са оптимистично обвързани с повишаване дела на груповите и директните резервации за активния летен сезон и месеците непосредствено след него (крилата на сезона). Надеждите на екипа ни се увеличават пропорционално на броя на ваксинираните лица в световен мащаб. Трудно е да се каже дали предстоящият сезон ще бъде по-успешен от предходния, но сме сигурни в едно: Хотел-галерия Графит ще продължи да бъде близо до своите гости и ще полага максимални усилия за постигане на тяхната пълна удовлетвореност. След месеците с висок интензитет на туристическо потребление очакваме постепенно увеличаване на възможностите за провеждане на конферентни и бизнес мероприятия – услуга, в която Хотел-галерия Графит е специализиран още в началните години от своето развитие.
Номинирани сте за Водещ бутиков хотел на България за 2021г. Защо според вас Hotel Gallery Graffit е най-подходящия избор за България?
Хотел-галерия Графит е номиниран в категорията „Водещ бутиков хотел на България“ на Световните туристически награди за 2021 година. Благодарение на висококачествения си продукт и многобройните положителни отзиви в интернет пространството, хотелът бързо добива славата на най-предпочитано място за настаняване сред градските хотели във Варна, съчетавайки всички предимства на бутиковото настаняване. Хотелът разполага със значителен брой редовни гости, както български, така и чуждестранни, останали неизменни на неговото гостоприемство през годините. Интересната концепция, богатото портфолио от услуги и професионализмът на екипа превърнаха хотела в място с безброй национални и световни награди.
Споделете финални мисли с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.
В светлината на пандемичната обстановка и сериозните усилия на туристическия бранш да възстанови баланса е от особено значение и моралната подкрепа към всички тези хотелиери, които устояват на предизвикателствата, не губят мотивация и продължават да работят за добрия имидж на дестинацията, получавайки световни признания и популяризирайки българския туристически продукт.
Гласуване в World Travel Awards
Ако хотел Графит ви впечатли, можете да го подкрепите в надпреварата на адрес https://www.worldtravelawards.com/vote или като кликнете на бутона по-долу. За да гласувате ви е необходим профил в платформата, който отнема не повече от 2 минути за създаване, след което ще откриете категорията, в която е номиниран хотел Графит като изберете: Europe > Bulgaria > Bulgaria’s Leading Boutique Hotel > Graffit Gallery Hotel. Вашият глас е определящ, затова не се колебайте да участвате!