fbpx

Effect Hotels: Промени и много работа по време на криза – пътят към успеха

Последните години определено хотелиерския бизнес изживява един от най – тежките си периоди в историята. Ограниченията за пътуване и рестрикциите, които бяха наложени върху местата за настаняване вследствие на Covid пандемията нанесоха звучен шамар на хотелите в момент, в който едва ли някой го е очаквал и непосредствено след най-силните сезони за индустрията. Хотелите нямаха друг избор освен да се адаптират, да развиват продукта си и да останат конкурентни, за да могат да спасят бизнеса си.

Effect Hotels е един от добрите примери за работа по време на криза и не спира да развива продукта си, независимо от трудните времена за индустрията. Effect Hotels е българска верига и утвърдено име на българския туристически пазар с двадесет годишни традиции в сектор хотелиерство. Компанията притежава хотели, работещи под марката Effect Hotels в едни от най – атрактивни туристически дестинации в България, чрез които развива морски, зимен, планински и културен туризъм. Effect Algara Beach в Кранево, Effect Grand Victoria в Слънчев бряг, Effect Villa Azzurra в Несебър, Effect Saint Mina в Созопол, Effect Zlatna Oresha в Жеравна и Effect Malina Residence в Пампорово са хотелите, които формират портфолиото на веригата.

За новостите в двата големи обекта във веригата, очакванията и стратегиите за развитие днес сме поканили нашия съосновател и главен редактор Владислав Великов, който от няколко месеца заема позицията General Manager в Effect Hotels. През лятото на 2021 година Владислав даде интервю за рубриката ни Hotel Weekly, в която представихме хотел Algara Beach.

Здравей, Владислав. Радвам се, че отново си гост на 21Hoteliers. Минаха няколко месеца от последното интервю. Сподели ни как оценяваш сезон 2021?

– Здравей, за мен е удоволствие! Едва ли ще изненадам някого ако кажа, че сезон 2021 беше труден от всички гледни точки- прогнозиране, набиране на персонал, както и в оперативен аспект. Въпреки това в Effect Hotels изпратихме прилична година, особено на базата на всички трудности, пред които е изправен хотелиерския бизнес. Сблъскахме се с Covid тестове, ограничения и постоянно напрежение, че „могат да ни затворят“ буквално на следващия ден, но благодарение на добрата ни организация и себераздаване успяхме да излезем от всички ситуации и приключихме годината с добри оценки.

Как решихте да смените концепцията в Algara Beach и Grand Victoria от All Inclusive към Ultra All Inclusive? Доколкото разбрах, това е съпроводено и с не малка инвестиция, която правите в момента. В настоящата ситуация са малко хотелите, които правят подобни големи крачки.

– Риск винаги има, но ние се опитваме да го сведем до минимум чрез обективен анализ и прогнозиране на различни варианти. Тук от голяма помощ за обективно мнение е външната консултантска агенцията, с която веригата работи от няколко години – Revpar.bg. От Revpar ни помагат много относно договори, цени, диверсификация на пазара, правилно управление на цени и оферти. Нашите идеи се тестват през техния анализ и винаги се получава устойчив резултат. В нашата ситуация, на база и резултатите, които постигахме предните две години, се оказва много по-разумно да позиционираме хотела в по-скъпия ценови сегмент на Ultra All Inclusive. Рискът е много по-малък отколкото да замразим или вдигнем цените символично при очакваната инфлация от над 10%. Друг е въпросът, че инфлацията за самия хотел е 2-3 пъти по – голяма от официалната, тъй като нашата инфлационна кошница е най – силно засегната – горива, ток, храни, заплати.

Какви са очакванията за лято 2022?

– За лятото сме обнадеждени, вижда се и по записванията от различни пазари. Засега всичко върви добре, с нива близки от тези преди кризата. Като цените ни и през 2020 и 2021 година растяха. За месеците юли, август и септември ние направихме най-добрите си резултати изобщо. Притеснението ни е, да не се случи отново да разчитаме основно на 3 месеца. Последните две години сезона стартираше през втората половина на юни и приключваше бързо към средата на септември.

На нас ни липсва дължина на сезона, чартърните програми, трябват ни немци и англичани. Иначе съумяхме и благодарение на помощта от колегите от Revpar.bg да диверсифицираме бързо пазарите. Напълнихме хотелите на много добра цена с българи, румънци, чехи, поляци и други. Радвам се, че съумяхме да вдигнем чувствително оценките си, тъй като през сезона генерално се наблюдаваше очакван спад на удовлетвореността на госта.

Какви нововъведения планирате в Grand Victoria и Algara Beach във връзка с новата концепция за сезон 2022?

– Работим непрестанно от няколко месеца по Ultra All Inclusive концепцията и надграждането на продукта като цяло. Разработваме и развиваме стандартите на Effect Hotels, развиваме езиковата квалификация на част от целогодишните служители, дигитализираме някои от процесите на работа. Основните нововъведения са свързани с нови заведения за хранене и барове, които значително ще вдигнат нивото на Ultra All Inclusive пакета. По – високо качество и ниво на напитки и хранителни продукти, наблягане на индивидуалния подход в обслужването на гостите са само част от нещата, които са заложени в стратегията за сезон 2022.

В Grand Victoria в Слънчев бряг за новия сезон сме предвидили италиански ресторант, суши и тепаняки бар, лоби бар с виенска сладкарница, както и съвсем нова концепция за анимация за малки и възрастни.

В Algara Beach, Кранево ще предложим на нашите гости много интересна кулинарна екзотика в нашите марокански и ливански ресторанти. Фитнес зала с висококачествени уреди, нов мини клуб, както и много подобрения и интересни шоу програми на анимацията са сред новостите в перлата на северното Черноморие – Algara Beach

Сподели финални думи с аудиторията на 21Hoteliers.

– Пожелавам на всички колеги от бранша да не спират да се развиват и независимо от трудните времена да инвестират в развитие на продукта си, персонала и лицето на българския туризъм. Следя много отблизо изказвания и коментари на всички основни европейски туроператори и за жалост към днешна дата България не попада дори в топ 10 като най-предпочитана дестинация за летен туризъм през 2022 година. Факторите са много и се надявам да се вземе отношение към тях от най-високо държавно ниво. Много е важно дестинация България да покаже, че е способна да покаже дори по-високо ниво на хотелиерска услуга, въпреки пандемията и всички съпътстващи проблеми. Бъдете здрави и успех в начинанията!

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.