Мислите си, че сте имали трудна година в професионален план? Помислете за бурните времена на лидера в света на хотелиерството Арне Соренсън, президент и изпълнителен директор на Marriott International.
По петите на закупуването и интегрирането на Starwood Hotels and Resorts в организацията Marriott и период на безпрецедентен растеж на компанията, Соренсън беше диагностициран с рак на панкреаса. Американецът се подложи на операция, химиотерапия, лъчелечение и имунотерапия, и всичко това през 2019 г., докато продължава да ръководи империята на Marriott: 30 хотелски бранда, опериращи 7400 хотелски и курортни места за настаняване, в 134 страни и територии.
Тогава, в началото на 2020 г., започна пропадане в пропастта за пътуванията, като взейа със себе си и перспективите на индустрията на гостоприемството. Соренсън се почувства принуден да направи безпрецедентен ход и пусна в неплатен отпуск по-голямата част от изпълнителния, управленския и обслужващия персонал, както и други болезнени съкращения и решения в цялата компания.
Бихте могли да си представите определени безсърдечни изпълнителни директори да правят подобни съкращения напълно безмилостно, но Соренсън е известен със своя състрадателен подход на управление. Всъщност тези съкращения бяха придружени от сърдечно обяснение във видеоклип, който бе публикуван по-рано през годината.
Соренсън даде интервю за Forbes, където коментира някои от най-актуалните теми в туристическата индустрия за последните няколко месеца.
Пътуващите, които отказват да носят маски, рискуват да възстановят индустрията на гостоприемството
Соренсън се позовава на „науката“, която показва, че маските са от съществено значение за защита на служители и гости в хотели и курори и че те също са от съществено значение за комфорта на гостите – и следователно за продължаващото възстановяване на цялата индустрия.
“С някои гости, които продължават да се съпротивляват на императива на носенето на маски, дали защото се чувстват преуморени от ситуацията с Covid-19, или не харесват естетиката на маска върху лицето им, проблемът”, казва Соренсън, “е, че в същия хотел ние знаем от получени отзиви, че има много гости, които се чувстват застрашени от поведението на своите колеги и няма да пътуват отново, докато не повярват, че престоят им ще бъде по-безопасен.“
“Толкова много житейски събития бяха отложени: сватби, ваканции, годишнини”, казва Соренсън, който влезе в историята като първия изпълнителен директор на компанията, който няма “Marriott” за фамилно име. „Няма виртуални замествания за тях. Когато е безопасно, аз съм сигурен, че хората ще започнат да пътуват отново и аз съм оптимист, че когато пътуването се върне, ще се върне по-силно от всякога.”
Marriott затвори потресаващите 90 хотела в Китай след началото на пандемията. Днес всеки един хотел отново работи и Соренсън се гордее с това. „Ние не сме индустрия, която е проектирана да бъде затворена. Ние сме проектирани да бъдем отворени 24 часа на ден.”
Още по-окуражаващото е, че заетостта започва да се възстановява с добри темпове, достигайки 40 процента през май. „Макар че в нормални времена е трудно да си представим радостта за това число, но е важно, защото идва от пълен застой”
„Ние наблюдаваме внимателно възстановяването на Китай“, казва Соренсън, „и го използваме, за да подобрим нашия подход за други пазари.“
Въпреки че Marriott е най-голямата публично търгувана хотелска компания в света, „много от нашите собственици и франчайз партньори са собственици на малък бизнес, изправени пред собствените си предизвикателства, към които трябва да останем отзивчиви“.
Соренсън е преживял трагедията на 11 септември и абсолютния застой, който последва за пътуванията, и той казва, че „едно нещо, което тогава сме знаели със сигурност, е, че бизнесът никога повече няма да бъде толкова лош.”
“Тогава дойде икономическият спад през 2008 г. и ние се сблъскахме с някои подобни предизвикателства.” Преживявайки и двата спада, Соренсън смята, че „днешната криза е наистина безпрецедентна.
“Мисля, че индустрията трябва да реагира с дисциплина. Незабавно намаляват разходите, разбира се, но остават иновативни. Помислете как можете да бъдете от полза. Имайте съпричастност. Подкрепете вашите служители, вашите клиенти и общностите, в които работите. И останете оптимисти. Тази криза ще премине. Но не преди да работим заедно като глобална общност, за да намерим общи решения.”
Източник: www.forbes.com