Френската верига Accor се съгласи да обедини своите бутикови хотели с базираната в Обединеното кралство компания Ennismore, за да създаде най-големият хотелски оператор в своя сегмент. Accor заяви, че ще създаде ново съвместно предприятие с Ennismore, което ще включва над 70 места за настаняване. По този начин компанията залага на така наречените лайфстайл хотели.
Според условията на сделката обединената компания ще получи още около 180 хотела. Този мащаб може да засили влиянието на новото подразделение, което ще работи под марката Ennismore в този сегмент от бизнеса с хотелиерството.
Шаран Пасрича, основател и главен изпълнителен директор на Ennismore, и Гаурав Бхушан, главен изпълнителен директор на подразделението Accor Lifestyle, ще станат съизпълнителни директори на комбинираното предприятие, заедно с международен мениджърски екип, идващ от различните марки и индустрии. Accor ще бъде мажоритарен акционер в новото образувание. Със самото си създаване обединеното предприятие ще включва 12 марки със 73 хотела в експлоатация и повече от 110 хотела в строеж.
„Начинът на живот, забавленията, местата с душа са в основата на нашата стратегия за развитие и растеж през последните години“, каза Себастиан Базин, председател и главен изпълнителен директор на Accor. „Партньорството с основателя на Ennismore, Шаран Пасрича и неговите страхотни екипи ще изведе амбицията ни за lifestyle на ново и вълнуващо ниво. Тази нова мощна комбинация ще се превърне в двигател на нашия вълнуващ бъдещ растеж.“
Accor има 750 000 стаи по целия свят и е най-големият европейски хотелски оператор, както и един от най-големите в света. Френската компания обаче изпитва трудности да се закрепи на американския пазар. Само около 5% от хотелския фонд на компанията се намира в Северна и Централна Америка. Междувременно тези хотели представляват 14% от общия EBITDA на Accor. Компанията се стреми да се разшири в САЩ след обединяването с марката Ennismore.